Klantvraag.
Slimmer samenwerken
Volkshuisvesting heeft in haar ondernemingsplan de ambitie uitgesproken dat zij op een effectieve en efficiënte wijze gebruik wil gaan maken van de kennis en kunde van marktpartijen. Deze ambitie heeft geleid tot een vraag aan ons om hen te adviseren en begeleiden, zodat er een slimmere manier van samenwerken met de marktpartijen ontstaat.
Volkshuisvesting Arnhem
Volkshuisvesting Arnhem verhuurt ca. 12.000 woningen.

Onze oplossing.
Heldere doelen stellen
Om een toekomstperspectief te schetsen, zijn we gestart met een analyse door het afnemen van interviews, deskresearch en het inspireren van het management. Vervolgens hebben we de gekozen richting getoetst bij sleutelfunctionarissen binnen Volkshuisvesting Arnhem door het organiseren van een inspiratiesessie.
Nadat de gekozen richting werd omarmd, zijn we aan de slag gegaan met een plan van aanpak voor de selectie met daarin de doelstellingen en de resultaten helder geformuleerd.
Na de selectieprocedure, waarin partners zijn geselecteerd, hebben we het aanloopjaar vormgegeven. Aan het einde van de aanloopfase hebben we de samenwerking geëvalueerd. Tot slot zijn we overgegaan tot contractvorming en hebben we de overgang naar de beheerfase van de samenwerking in gang gezet.
Resultaat.
Echt slim samenwerken
In de eerste fase hebben we de ambitie van Volkshuisvesting omgezet in een visie. Deze visie is vertaald naar een plan van aanpak waar duidelijke en heldere resultaten voor de samenwerking is geformuleerd. Deze resultaten c.q. doelstellingen zijn in een jaarplan verwoord, waardoor het voor alle betrokken partijen duidelijk is wat van hen wordt verwacht en kan de samenwerking – op de harde en zachte kant – continue worden verbeterd.
Dat is nog eens slim samenwerken!

Gerelateerde cases
Wil je meer weten?
Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.