SmartR heeft de afgelopen tijd IJsseldal Wonen ondersteund met de implementatie van zaakgericht werken.
Het proces binnen sociaal beheer werd voorheen niet door een primair systeem ondersteund, maar door middel van zaken rondom overlastmeldingen, woonfraude, multiproblem, tuinoverlast en hennep is dit nu optimaal het geval.
Dit heeft geresulteerd in een heel mooi bericht!
Het succes van werken met zaakgericht werken in Sociaal Beheer
Na een periode van inrichten, bijstellen en testen zijn wij sinds de livegang gestart met zaakgericht werken binnen het Sociaal beheer. Voor ViewPoint hadden wij als consulenten de mogelijkheid informatie vast te leggen in het E-archief en in een KIS melding. De informatie werd dus wel opgeslagen, maar als losse onderdelen van elkaar. Wat een verademing dat wij nu alles op 1 centraal punt vastleggen: in de zaak. Daarnaast heb je voor jezelf, maar ook van de ander, in beeld welke zaken er spelen en waar je in de zaak staat. Het speelt niet meer in je hoofd of in je inbox af. Heb je een zaak opgestart, dan kan je heel gemakkelijk verschillende fases doorlopen en de huurder en betrokken partijen informeren. Heb je een gesprek gevoerd? Met een paar klikken en een invulveld, rolt er automatisch een brief uit. Tijd voor een evaluatie? De zaak herinnert je eraan om een aankondiging te sturen. Het werk binnen Sociaal Beheer loopt gestructureerd en soepel. Excellijsten voor monitoring zijn niet meer nodig, we zoeken nu op een bepaald onderwerp en zien hoeveel zaken er op dat gebied spelen of al afgerond zijn.
Rosa Doornbos en Sonja Honders Woonconsulenten IJsseldal Wonen