Even voorstellen: Tristan Lakerveld

Sinds september zijn we bij SmartR weer een functioneel consultant rijker: Tristan Lakerveld staat meteen ‘aan de vuurlinie’ bij Dudok Wonen als onderdeel van het IM-team en werkt aan het Casix-proces voor Veluwonen. Met als dagelijks doel: “Zo veel mogelijk waarde uit de inspanning halen.” Of het nu gaat om een software-oplossing of een proces dat een corporatie slimmer wil vormgeven. Tristan: “Ik houd ervan dingen te doorgronden en ben zelf erg gestructureerd. Zelfs in mijn dagelijks leven ben ik altijd op zoek naar efficiency.”

 

Frisse blik
Na jarenlange ervaring als functioneel beheerder en projectleider in IT gaat Tristan nu aan de slag in de woningcorporatie sector. “Vooral het sociale karakter spreekt me ontzettend aan,” vertelt Tristan. “Ik krijg er echt energie van om samen met specialisten om tafel te gaan en complexe processen te doorgronden. Daarbij zoveel mogelijk de gebruiker betrekken is een mooie uitdaging. Of het nu gaat om de huurder, corporatie of aannemer.
En op een druilerige middag duik ik graag het systeem in voor het technische werk. Dat vind ik ook heerlijk.”

 

Het doel voor ogen
“Daarom wil ik graag gebruikers zo veel mogelijk betrekken bij ontwikkelprocessen. Of het nu een softwareproduct is, automatisering of een manier van werken. Zo kan het ook gaan om de herdefinitie van wensen. Elke corporatie wil ‘snel’ en ‘gemakkelijk’ werken.
Maar wat betekent dat voor de huurder? Wat is gemakkelijke service voor de 86-jarige bewoonster in de sociale huurwoning? En wat betekent snel een reparatieverzoek indienen voor de 18-jarige die net van school is? De één heeft nog een vaste telefoon aan de muur hangen, de ander bestuurt zijn leven via Siri en Google Home. Corporaties hebben met hele verschillende doelgroepen te maken, dat biedt leuke uitdagingen.”

 

Iedereen is onderdeel van het proces
“ICT klinkt heel abstract. Maar het is juist een mooie combinatie tussen mens en techniek. Want ICT is niet altijd een softwareproduct, maar ook kennis. Een manier van werken. Een proces. Zelfs als je werkt binnen een team, maak je al onderdeel uit van een proces. En een proces begint altijd met punt 1 en 2. Die moeten samenwerken. Daarna volgen nog 47 stappen, die allemaal als een complex spinnenweb met elkaar in verbinding staan,” stelt Tristan. Maar of het nu gaat om applicaties, automatiseringen of het opslaan van gegevens: de gebruiker staat op 1. “En daar wil ik beginnen.”

 

 

Bekijk onze laatste berichten

Kennissessie 11 mei | Procesoptimalisatie next level!

“Met een efficiënt proces maak je het verschil niet meer” Rico Leemreijze geeft weer een kennissessie bij CorporatieGids LIVE! Dinsdag 11 mei kun je om 09.30u, 10.15u of 11.00u inschakelen. Aanmelden kan hier: https://www.corporatiegids.nl/nl/corporatiegids_live/aanmelden Procesoptimalisatie gaat inmiddels niet meer over efficiency. Procesoptimalisatie gaat meer en meer over klantbeleving. Huurders en medewerkers verwachten dat processen transactioneel zijn geoptimaliseerd. Dit […]
Lees meer

Een succesvolle CorporatieLive Kennisdag

Een heel succesvolle ochtend! Dat is onze conclusie na de eerste Kennissessie die Rico Leemreijze heeft mogen verzorgen tijdens de CorporatieLive Kennisdag van dinsdag 2 maart. Ruim 50 corporatiemedewerkers hebben onze inspiratiesessie “een reparatieverzoek a la Uber” bijgewoond. Veel positieve reacties ontvangen en diverse positief-kritische vragen mogen beantwoorden. Wij bedanken CorporatieGids Live voor de goede […]
Lees meer

Een reparatieverzoek doen á la Uber!?

Als je met Booking.com en Uber een hotelkamer of een taxirit kunt boeken, dan moet je toch een reparatieverzoek ook als zodanig kunnen indienen en afhandelen? Wat kunnen wij leren van deze disruptieve business modellen? SmartR heeft een inspirerende gedachte hierover. Een gedachte die inmiddels al heeft geleid tot een verkenning en mogelijke oplossing. Ik neem jullie mee in […]
Lees meer

Hart voor de klant en de business!

  Jurgen Reimert is recent toegevoegd aan het SmartR-team als manager Klant & Business! Naar eigen zeggen is hij “bedrijfseconoom van huis uit en gepokt en gemazeld in de dagelijkse business”. En dat kan je wel stellen, na ruim 20 jaar in functies op het vlak van sales, business development en commercieel management, zowel in […]
Lees meer

Mieke Kroon maakt overstap van SSH& naar SmartR

  Mieke Kroon versterkt sinds begin 2021 het SmartR team als business consultant! En daar zijn we maar wat blij mee. Want ze heeft als coördinator binnen SSH& al de nodige projecten op haar naam staan: van klant-volg-systeem tot mutatieproces, sommige begeleid door SmartR. Nu is ze klaar om haar kennis in te zetten voor […]
Lees meer

Locatie, locatie, locatie…

Locatie, locatie, locatie Dat is wat makelaars altijd roepen als het om het zoeken van een huis gaat. Een huis kan je verbouwen maar de locatie van je huis kan je niet wijzigen. Bij SmartR ICT Beheer draait het om Service, Service, Service Service op afstand Service op onze supportdesk Service op locatie Vandaag de […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2021 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline