De realisatie van de lange termijn doelstelling die IJsseldal Wonen in 2015 heeft gesteld op het gebied van efficiënt werken, een klantportaal en transparantie in de bedrijfsvoering hebben tot nu toe geleid tot een succesvol en intensief traject met behulp van SmartR.
De selectie van een nieuw primair systeem was hierin één van de grotere projecten met een enorme impact op zowel de harde als zachte aspecten binnen de organisatie.
Na een intensief selectietraject heeft IJsseldal Wonen in de eerste helft van 2016 voor de passende oplossing ViewPoint van Itris gekozen. Onder andere het geïntegreerd Zaaksysteem (en worksflows en DMS) biedt IJsseldal Wonen zowel intern als extern eenduidige communicatie, efficiënte inrichting van haar bedrijfsprocessen en transparantie door het bieden van toegang tot dezelfde informatie op elk gewenst moment.
De implementatie van ViewPoint is voor een belangrijk deel door SmartR uitgevoerd waarbij het Zaakgericht werken door de gehele IJsseldal Wonen organisatie is verweven. In aanvulling op de standaard Zaken die Itris levert heeft SmartR in samenwerking met IJsseldal Wonen en Iris een aantal belangrijke nieuwe Zaken ontwikkeld op het gebied van Sociaal Beheer, Inkoopfacturen, Huurincasso en het Mutatieproces inclusief nieuwe verhuring.
IJsseldal Wonen is op 1 januari 2017 succesvol live gegaan met ViewPoint 5.2. inclusief Zaakgericht werken.