Dudok Wonen werkt samen met SmartR met software van Jira Service Desk

Wat doe je wanneer je ICT-afdeling structureel druk is? En je ondertussen juist stappen wil maken in zaakgericht werken? Hoe los je dat op als woningcorporatie? Versterking door twee functioneel beheerders van SmartR… Dat bleek het antwoord.

 

Het is een samenwerking die de afgelopen 5 jaar steeds intensiever werd: die tussen SmartR en Dudok Wonen. Projectmanagement, business consultancy, functioneel consultancy en functioneel beheer, de Smarties dragen meerdere petten binnen de corporatie in Hilversum. Berend Willemsen, informatiemanager bij Dudok Wonen, weet al jaren waarom de samenwerking loont: “Dit biedt Dudok Wonen continuïteit, kwaliteit en flexibiliteit op haar functioneel beheer.”

Functioneel beheer binnen de organisatie

Dudok Wonen was al bekend met het uitbesteden van functioneel beheer. “Vroeger hadden wij meerdere functioneel beheerders binnen onze organisatie. Op een gegeven moment is ervoor gekozen om deze functie deels extern te beleggen. Hierdoor konden we ons intern meer richten op business consultancy. Echter bleek al snel dat zoiets niet gaat werken als je ICT-beheer helemaal buiten de organisatie legt. Daarom kozen we voor SmartR, een functioneel beheerder die een aantal dagen intern bij ons op de afdeling zit,” laat Berend Willemsen weten.

 

Samenwerking tussen SmartR en Dudok

SmartR helpt Dudok Wonen de afgelopen jaren met de inzet van verschillende functioneel beheerders die het ICT-beheer ondersteunen. “Tristan en Yildiray van SmartR worden binnen ons team echt als collega’s gezien en zijn een belangrijk onderdeel van de afdeling. Zowel onderling als met de collega’s wordt altijd goed afgestemd wat te doen,” aldus Berend.

 

Onoverzichtelijk mail-systeem

Berend vertelt verder: “Toen ik als informatiemanager kwam werken bij Dudok Wonen gingen alle incidenten via de mail. Die incidenten werden daar ook in bewaard, heel onoverzichtelijk vond ik. We hadden bijvoorbeeld totaal geen grip op de problemen die er speelden en welke problemen prioriteit hadden. Uiteraard hadden we wekelijks overleg waar verschillende problemen besproken werden. De problemen die top of mind waren werden wel genoemd, maar incidenten die bleven liggen werden niet opgepakt. Ik ben daarom met Tristan in gesprek gegaan voor een tooling die ons meer inzicht zou geven.”

 

Jira Service Desk

Dudok Wonen werkt sinds een jaar met Jira Service Desk, die door SmartR is aangeraden en geïmplementeerd. “We zijn daar erg enthousiast over. We weten nu veel beter wat er op ons bordje ligt. We hebben inzicht in welke problemen voorrang hebben en of problemen überhaupt gegrond zijn. We kunnen direct de juiste mensen op het probleem afsturen en bekijken goed wie daar tijd voor heeft. Door Jira Service Desk kunnen we ook beter verwachtingsmanagement richting onze organisatie doen. Als iemand vraagt wat de status is van een issue, hebben we dat gelijk onder handen,” aldus Berend.

 

Een partij die met ons meedenkt en ons scherp houdt

Het liefst wilde Berend bij een probleem direct aan de slag om het op te lossen. “Het is heel verleidelijk om gelijk een oplossing te zoeken. Maar soms moet je voordat je aan de slag gaat eerst onderzoek doen. Tristan heeft ons deze manier van werken echt aangeleerd. Eerst de vraag achter de vraag stellen, doorvragen en op die manier vaststellen of het probleem urgent is of dat er iets anders achter ligt. De oplossing is dan soms ingewikkelder dan je denkt, maar je gaat wel direct de goede kant op.” Wat dat betreft is Berend positief te spreken. “SmartR denkt echt met je mee, maar houdt ook iedereen scherp. Tristan stelt vaker ‘de waarom-vraag’. Dat zet mij ook aan het denken in positieve zin. Kortom, het SmartR ICT-beheer bevalt mij en mijn collega’s erg goed!”

 Jouw corporatie ook slimmer organiseren? Kom met ons in contact! Wij denken graag met je mee.

Bekijk onze laatste berichten

Wat een energie tijdens de jaarlijkse Summercourse

Sneak peak! Wat een energie. Wat een lol. Wat een saamhorigheid en wat werd er hard gewerkt tijdens onze jaarlijkse Summercourse… Waar we de ene dag werden ondergedompeld in de positieve effecten van kwalitatieve slaap, gezond eten en bewegen, leerden we de volgende dag presenteren als een pro en werden onze hersenen opgeschud door de […]
Lees meer

Hup Holland!

Hup Holland! ⚽️ Wij zijn weer terug van onze Summercourse en het EK is volop aan de gang! Namens alle Smarties wensen we “onze jongens” veel succes de komende duellen! En niet alleen wij dragen mooie oranje sjaaltjes, ons kantoor kleurt inmiddels ook oranje. Wij hebben er zin in!
Lees meer

Wij gaan op reis en nemen mee….

Wij gaan op reis en nemen mee…. 💼 Een koffer vol goede energie, zin, ambitie, lef en ga zo maar door! Want, de jaarlijkse Summercourse van SmartR is vandaag van start gegaan… De komende dagen staan in het teken van persoonlijke ontwikkeling, vitaliteit en de ontwikkeling van de organisatie! Mocht je ons nodig hebben en […]
Lees meer

Janneke over platformexpeditie

Ga je mee op expeditie …. Donderdagochtend 27 juni organiseren SmartR en Ziezodan een volgende platformexpeditie. Janneke Borgdorff is sinds april werkzaam voor SmartR als projectmanager van het platform voor reparatieverzoeken binnen de woningcorporaties en onderhoudspartijen. “Ik heb mij verwonderd over hoe het proces nu georganiseerd is en geloof in deze vernieuwende oplossing, waarin met […]
Lees meer

Klantdag van ITRIS

Natuurlijk waren wij erbij! Gisteren was een aantal collega’s van SmartR aanwezig bij de klantdag van ITRIS | ViewPoint voor woningcorporaties, NCCW en Qonsío. Tijdens deze dag werden zij meegenomen in de (nieuwe) plannen en konden zij ook weer bijpraten met ons netwerk. Het was een inspirerende dag vol waardevolle inzichten en connecties.  
Lees meer

Wat zeggen onze kernwaarden eigenlijk over ons?

Wat zeggen onze kernwaarden eigenlijk over ons? Tegenwoordig zijn kernwaarden binnen een organisatie niet meer weg te denken. Op bijna elke website vind je de waarden van een bedrijf. Als het goed is zeggen deze waarden iets over waarom en hoe een organisatie iets doet. Toch blijven kernwaarden maar woorden. Woorden zijn voor interpretatie vatbaar […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2024 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline