Dudok Wonen werkt samen met SmartR met software van Jira Service Desk

Wat doe je wanneer je ICT-afdeling structureel druk is? En je ondertussen juist stappen wil maken in zaakgericht werken? Hoe los je dat op als woningcorporatie? Versterking door twee functioneel beheerders van SmartR… Dat bleek het antwoord.

 

Het is een samenwerking die de afgelopen 5 jaar steeds intensiever werd: die tussen SmartR en Dudok Wonen. Projectmanagement, business consultancy, functioneel consultancy en functioneel beheer, de Smarties dragen meerdere petten binnen de corporatie in Hilversum. Berend Willemsen, informatiemanager bij Dudok Wonen, weet al jaren waarom de samenwerking loont: “Dit biedt Dudok Wonen continuïteit, kwaliteit en flexibiliteit op haar functioneel beheer.”

Functioneel beheer binnen de organisatie

Dudok Wonen was al bekend met het uitbesteden van functioneel beheer. “Vroeger hadden wij meerdere functioneel beheerders binnen onze organisatie. Op een gegeven moment is ervoor gekozen om deze functie deels extern te beleggen. Hierdoor konden we ons intern meer richten op business consultancy. Echter bleek al snel dat zoiets niet gaat werken als je ICT-beheer helemaal buiten de organisatie legt. Daarom kozen we voor SmartR, een functioneel beheerder die een aantal dagen intern bij ons op de afdeling zit,” laat Berend Willemsen weten.

 

Samenwerking tussen SmartR en Dudok

SmartR helpt Dudok Wonen de afgelopen jaren met de inzet van verschillende functioneel beheerders die het ICT-beheer ondersteunen. “Tristan en Yildiray van SmartR worden binnen ons team echt als collega’s gezien en zijn een belangrijk onderdeel van de afdeling. Zowel onderling als met de collega’s wordt altijd goed afgestemd wat te doen,” aldus Berend.

 

Onoverzichtelijk mail-systeem

Berend vertelt verder: “Toen ik als informatiemanager kwam werken bij Dudok Wonen gingen alle incidenten via de mail. Die incidenten werden daar ook in bewaard, heel onoverzichtelijk vond ik. We hadden bijvoorbeeld totaal geen grip op de problemen die er speelden en welke problemen prioriteit hadden. Uiteraard hadden we wekelijks overleg waar verschillende problemen besproken werden. De problemen die top of mind waren werden wel genoemd, maar incidenten die bleven liggen werden niet opgepakt. Ik ben daarom met Tristan in gesprek gegaan voor een tooling die ons meer inzicht zou geven.”

 

Jira Service Desk

Dudok Wonen werkt sinds een jaar met Jira Service Desk, die door SmartR is aangeraden en geïmplementeerd. “We zijn daar erg enthousiast over. We weten nu veel beter wat er op ons bordje ligt. We hebben inzicht in welke problemen voorrang hebben en of problemen überhaupt gegrond zijn. We kunnen direct de juiste mensen op het probleem afsturen en bekijken goed wie daar tijd voor heeft. Door Jira Service Desk kunnen we ook beter verwachtingsmanagement richting onze organisatie doen. Als iemand vraagt wat de status is van een issue, hebben we dat gelijk onder handen,” aldus Berend.

 

Een partij die met ons meedenkt en ons scherp houdt

Het liefst wilde Berend bij een probleem direct aan de slag om het op te lossen. “Het is heel verleidelijk om gelijk een oplossing te zoeken. Maar soms moet je voordat je aan de slag gaat eerst onderzoek doen. Tristan heeft ons deze manier van werken echt aangeleerd. Eerst de vraag achter de vraag stellen, doorvragen en op die manier vaststellen of het probleem urgent is of dat er iets anders achter ligt. De oplossing is dan soms ingewikkelder dan je denkt, maar je gaat wel direct de goede kant op.” Wat dat betreft is Berend positief te spreken. “SmartR denkt echt met je mee, maar houdt ook iedereen scherp. Tristan stelt vaker ‘de waarom-vraag’. Dat zet mij ook aan het denken in positieve zin. Kortom, het SmartR ICT-beheer bevalt mij en mijn collega’s erg goed!”

 Jouw corporatie ook slimmer organiseren? Kom met ons in contact! Wij denken graag met je mee.

Bekijk onze laatste berichten

De eerste maanden van Erica Leferink

De eerste maanden van …. Wij vroegen Erica Leferink om ons eens mee te nemen in haar eerste maanden. Ze is al veel op pad om onze klanten te adviseren in een voor haar totaal nieuwe sector. “Gewoon doen. Punt.” Vertelt Erica. Zo hebben wij haar overigens ook leren kennen. Pragmatisch en niet bang om nieuwe dingen […]
Lees meer

Succesvolle CorporatieGids LIVE Kennisdag

‘Wat tof dat jullie als organisatie dit soort innovaties omarmen en proberen verder te brengen.’ Dit was een van de vele complimenten die wij na afloop van onze sessie op het CorporatieGids LIVE mochten ontvangen. Een sessie die wederom succesvol was. De deelnemers waren enthousiast, maar wisten ook positief kritische vragen te stellen over de […]
Lees meer

CorporatieGids LIVE Kennisdag

Heb jij je al aangemeld? Voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag die morgen plaatsvindt!? Ons doel is om deelnemers te inspireren en te informeren. Tijdens onze sessie zullen Rico Leemreijze en Raymond de Groot de deelnemers meenemen in het DNA van SmartR, hoe wij naar innovatie en transformatie kijken en wat dit betekent voor reparatieverzoeken. Kortom, een sessie vol inspiratie, […]
Lees meer

Meet Business Consultant Erica Leferink

Nog meer nieuwe gezichten… Ook Erica Leferink heeft zich aangesloten bij SmartR in de functie van Business Consultant; een rol die haar niet onbekend is. Erica heeft jarenlang als Business Consultant rondgetoerd door Nederland, weliswaar in een andere sector, maar daar doen we bij SmartR niet moeilijk over. De kennis leren we wel! Binnen SmartR […]
Lees meer

Meet Manager Operations Janta Visser

Manager Operations Janta Visser sloot zich onlangs aan bij SmartR en daarom is het hoog tijd om haar verhaal te delen. ⬇️ “De organisatie SmartR en Rico ken ik al even. De afgelopen periode zijn we veelvuldig met elkaar in contact geweest en kwamen we gezamenlijk tot de conclusie dat mijn toetreding tot SmartR de juiste stap is. En nou, […]
Lees meer

Geslaagd voor het KTO-onderzoek!

We hebben onze klanten en relaties wederom gevraagd hoe zij de samenwerking met SmartR en haar medewerkers ervaren. Daarbij komen periodiek onderwerpen als kwaliteit, kennis, gedrag en resultaat aan bod. Met gepaste trots kunnen we vertellen dat we geslaagd zijn met een klanttevredenheidscijfer van (trommelgeroffel)…… 8.2! Niet alleen een mooie stap vooruit (2021: 7,9) maar […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2024 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline