Customer Experience

“De reiziger op 1,2 en 3” Dat is het motto van de dienstverlening bij de NS. Dat uit zich niet alleen in functionele zaken zoals treinen die op tijd rijden, treinen die schoon zijn en de zitplaatskans maar ook emotionele thema’s zoals sfeer op de stations door gastvrijheid, stationspiano’s en de mogelijkheid om je telefoon op te laden met behulp van een schommel.

Een concept dat voor de externe klant van de NS steeds verder uitgerold wordt. Maar zoals Richard Branson ooit zei: “clients do not come first. Employees come first. If you take care of your employees, they will take care of the clients.”

XLA

Waar veel organisaties nog meten met kpi’s die vastgelegd zijn in een SLA, heeft onze nieuwe collega Petra ons tijdens de maandelijkse personeelsbijeenkomst geïnspireerd hoe zij de medewerkers tevredenheid bij de NS verhoogde met behulp van de XLA. Dit staat voor Xperience Level Agreement. Oftewel hoe ervaren je medewerkers een bepaalde oplossing. Dit vraagt om een benadering waarbij de gebruikers actief worden betrokken en er ontwikkeld wordt op basis van de wens van de gebruiker.

Een zeer leerzame sessie waar alle medewerkers van SmartR erg door geïnspireerd zijn geraakt. Er werd dan ook nog lang nagepraat over dit onderwerp tijdens het heerlijke diner in de brasserie bij Boode in Bathmen. Petra bedankt!

Wilt u ook geïnspireerd worden over de XLA en weten hoe u dit praktisch in kunt zetten? Neem gerust contact met ons op.

Bekijk onze laatste berichten

De eerste maanden van Erica Leferink

De eerste maanden van …. Wij vroegen Erica Leferink om ons eens mee te nemen in haar eerste maanden. Ze is al veel op pad om onze klanten te adviseren in een voor haar totaal nieuwe sector. “Gewoon doen. Punt.” Vertelt Erica. Zo hebben wij haar overigens ook leren kennen. Pragmatisch en niet bang om nieuwe dingen […]
Lees meer

Succesvolle CorporatieGids LIVE Kennisdag

‘Wat tof dat jullie als organisatie dit soort innovaties omarmen en proberen verder te brengen.’ Dit was een van de vele complimenten die wij na afloop van onze sessie op het CorporatieGids LIVE mochten ontvangen. Een sessie die wederom succesvol was. De deelnemers waren enthousiast, maar wisten ook positief kritische vragen te stellen over de […]
Lees meer

CorporatieGids LIVE Kennisdag

Heb jij je al aangemeld? Voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag die morgen plaatsvindt!? Ons doel is om deelnemers te inspireren en te informeren. Tijdens onze sessie zullen Rico Leemreijze en Raymond de Groot de deelnemers meenemen in het DNA van SmartR, hoe wij naar innovatie en transformatie kijken en wat dit betekent voor reparatieverzoeken. Kortom, een sessie vol inspiratie, […]
Lees meer

Meet Business Consultant Erica Leferink

Nog meer nieuwe gezichten… Ook Erica Leferink heeft zich aangesloten bij SmartR in de functie van Business Consultant; een rol die haar niet onbekend is. Erica heeft jarenlang als Business Consultant rondgetoerd door Nederland, weliswaar in een andere sector, maar daar doen we bij SmartR niet moeilijk over. De kennis leren we wel! Binnen SmartR […]
Lees meer

Meet Manager Operations Janta Visser

Manager Operations Janta Visser sloot zich onlangs aan bij SmartR en daarom is het hoog tijd om haar verhaal te delen. ⬇️ “De organisatie SmartR en Rico ken ik al even. De afgelopen periode zijn we veelvuldig met elkaar in contact geweest en kwamen we gezamenlijk tot de conclusie dat mijn toetreding tot SmartR de juiste stap is. En nou, […]
Lees meer

Geslaagd voor het KTO-onderzoek!

We hebben onze klanten en relaties wederom gevraagd hoe zij de samenwerking met SmartR en haar medewerkers ervaren. Daarbij komen periodiek onderwerpen als kwaliteit, kennis, gedrag en resultaat aan bod. Met gepaste trots kunnen we vertellen dat we geslaagd zijn met een klanttevredenheidscijfer van (trommelgeroffel)…… 8.2! Niet alleen een mooie stap vooruit (2021: 7,9) maar […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2024 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline