Customer Experience

“De reiziger op 1,2 en 3” Dat is het motto van de dienstverlening bij de NS. Dat uit zich niet alleen in functionele zaken zoals treinen die op tijd rijden, treinen die schoon zijn en de zitplaatskans maar ook emotionele thema’s zoals sfeer op de stations door gastvrijheid, stationspiano’s en de mogelijkheid om je telefoon op te laden met behulp van een schommel.

Een concept dat voor de externe klant van de NS steeds verder uitgerold wordt. Maar zoals Richard Branson ooit zei: “clients do not come first. Employees come first. If you take care of your employees, they will take care of the clients.”

XLA

Waar veel organisaties nog meten met kpi’s die vastgelegd zijn in een SLA, heeft onze nieuwe collega Petra ons tijdens de maandelijkse personeelsbijeenkomst geïnspireerd hoe zij de medewerkers tevredenheid bij de NS verhoogde met behulp van de XLA. Dit staat voor Xperience Level Agreement. Oftewel hoe ervaren je medewerkers een bepaalde oplossing. Dit vraagt om een benadering waarbij de gebruikers actief worden betrokken en er ontwikkeld wordt op basis van de wens van de gebruiker.

Een zeer leerzame sessie waar alle medewerkers van SmartR erg door geïnspireerd zijn geraakt. Er werd dan ook nog lang nagepraat over dit onderwerp tijdens het heerlijke diner in de brasserie bij Boode in Bathmen. Petra bedankt!

Wilt u ook geïnspireerd worden over de XLA en weten hoe u dit praktisch in kunt zetten? Neem gerust contact met ons op.

Bekijk onze laatste berichten

Aanhaken of afhaken

“𝗛𝗲𝘁 𝗶𝘀 𝗮𝗮𝗻𝗵𝗮𝗸𝗲𝗻 𝗼𝗳 𝗮𝗳𝗵𝗮𝗸𝗲𝗻” Het was één van de reacties gisteren tijdens de aftrap van de Platformexpeditie voor onderhoudspartijen. Wij presenteerden onze ‘platformgedachte’ voor reparatieonderhoud aan diverse onderhoudspartijen. “Ik denk inderdaad dat dit de toekomst is,” was ook zo’n reactie. Dit geeft aan dat wij samen verder willen met deze leerreis en concretisering van […]
Lees meer

Ga mee op Platformexpeditie

Kan dat nou niet makkelijker? Als je met Booking.com en Uber een hotelkamer of een taxirit kunt boeken, dan moet je toch een reparatieverzoek ook als zodanig kunnen indienen en afhandelen? 🤝🏻 Wat kunnen wij leren van deze disruptieve business modellen? SmartR heeft een inspirerende gedachte hierover. 👀 Een gedachte die inmiddels al heeft geleid […]
Lees meer

Maak kennis met Jasper

Zoals eerder aangekondigd is het team van SmartR versterkt door twee enthousiaste collega’s. Waaronder Jasper Bouwhuis! Tijd om kennis te maken met deze energieke Business Consultant. ⬇️ Met Jaspers jarenlange ervaring in de corporatiesector weet hij zijn weg wel te vinden. Zo heeft hij de nodige kennis van digitalisering en procesoptimalisatie. Inmiddels is Jasper al […]
Lees meer

Maak kennis met Gerrit

Heb jij al kennis gemaakt met Gerrit Kuipers? Deze enthousiaste Business Consultant versterkte onlangs ons team. Tijd om hem aan jou voor te stellen. ⬇️ Een echte mensen-mens. Dát is Gerrit. Met mensen werken, het begeleiden van projecten en meegenomen worden in alle processen, daar krijgt Gerrit energie van. Hij begon in november bij SmartR en draait al volop mee […]
Lees meer

Donatie aan Het Vergeten Kind

Net als iedere kerst doneren wij ook dit jaar weer een mooi bedrag aan een goed doel. Dit jaar Het Vergeten Kind. Met dit soort donaties krijgen kinderen in onveilige of onleefbare thuissituaties de liefde en aandacht die zij nodig hebben. Zo hopen wij bij te dragen aan kleine lichtpuntjes, en er weer een groots […]
Lees meer

Geslaagde MastR Class Platformicatie

Geslaagde MastR Class! ✅ Afgelopen donderdag vestigde de tweede MastR Class zich in de sfeervolle Gasfabriek. Deze kennissessie stond in het teken van Platformicatie. Keynote speaker Marco Derksen nam de deelnemers mee in de verandering naar de digitale netwerksamenleving. Geïnspireerd door het verhaal van Marco gingen de deelnemers vervolgens actief aan de slag met diverse […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2023 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline