SmartR heeft met woningcorporatie Rentree in Deventer succesvol samengewerkt aan resultaatgericht onderhoud. Daarbij keken we zowel naar het planmatige onderhoud als naar het dagelijkse onderhoud.

Hoe:

Met onderhoudspartijen Salverda (’t Harde) en Wolters (Deventer) startten we in 2013 met een open oriëntatie op vernieuwende samenwerking. De ‘duivelsdriehoek’ tussen klanttevredenheid, kwaliteit en (onderhouds)kosten is op een unieke manier beslecht. Processen zijn platgeslagen, vertrouwen is het sleutelwoord en de gezamenlijke ambitie is op een organische manier geoperationaliseerd. Continu zochten alle partijen naar het ultieme proces of resultaat en namen geen genoegen met een minder effectieve invulling. Dat heeft er voor gezorgd dat het uiterste uit de samenwerking is gehaald en ‘vertrouwen’ een economische waarde heeft gekregen.

In 1,5 jaar tijd is een totaal andere kijk op uitbesteden van onderhoud in de praktijk gebracht. En de huidige beheersorganisatie zorgt er voor dat de filosofie wordt bewaakt en de samenwerking nog elke dag verbetert.

Resultaat:

De huurderstevredenheid is toegenomen op het gebied van dagelijks- en planmatig onderhoud. Beide scoren ruim boven de 8. De financiële winst is verbluffend. De indirecte besparing spreekt al tot de verbeelding met 20% reductie op het werkapparaat en advieskosten. Ook de directe besparing in de onderhoudskosten is ruim 10% ten opzichte van eerdere jaren.

De samenwerking kreeg hierdoor landelijke bekendheid. Onderzoekers Alphaplan en Rik Koolma onderzochten de samenwerking en kwamen tot een mooie conclusie: “Deze samenwerking verdient navolging.”

Bekijk onze laatste berichten

Kennissessie 11 mei | Procesoptimalisatie next level!

“Met een efficiënt proces maak je het verschil niet meer” Rico Leemreijze geeft weer een kennissessie bij CorporatieGids LIVE! Dinsdag 11 mei kun je om 09.30u, 10.15u of 11.00u inschakelen. Aanmelden kan hier: https://www.corporatiegids.nl/nl/corporatiegids_live/aanmelden Procesoptimalisatie gaat inmiddels niet meer over efficiency. Procesoptimalisatie gaat meer en meer over klantbeleving. Huurders en medewerkers verwachten dat processen transactioneel zijn geoptimaliseerd. Dit […]
Lees meer

Een succesvolle CorporatieLive Kennisdag

Een heel succesvolle ochtend! Dat is onze conclusie na de eerste Kennissessie die Rico Leemreijze heeft mogen verzorgen tijdens de CorporatieLive Kennisdag van dinsdag 2 maart. Ruim 50 corporatiemedewerkers hebben onze inspiratiesessie “een reparatieverzoek a la Uber” bijgewoond. Veel positieve reacties ontvangen en diverse positief-kritische vragen mogen beantwoorden. Wij bedanken CorporatieGids Live voor de goede […]
Lees meer

Een reparatieverzoek doen á la Uber!?

Als je met Booking.com en Uber een hotelkamer of een taxirit kunt boeken, dan moet je toch een reparatieverzoek ook als zodanig kunnen indienen en afhandelen? Wat kunnen wij leren van deze disruptieve business modellen? SmartR heeft een inspirerende gedachte hierover. Een gedachte die inmiddels al heeft geleid tot een verkenning en mogelijke oplossing. Ik neem jullie mee in […]
Lees meer

Hart voor de klant en de business!

  Jurgen Reimert is recent toegevoegd aan het SmartR-team als manager Klant & Business! Naar eigen zeggen is hij “bedrijfseconoom van huis uit en gepokt en gemazeld in de dagelijkse business”. En dat kan je wel stellen, na ruim 20 jaar in functies op het vlak van sales, business development en commercieel management, zowel in […]
Lees meer

Mieke Kroon maakt overstap van SSH& naar SmartR

  Mieke Kroon versterkt sinds begin 2021 het SmartR team als business consultant! En daar zijn we maar wat blij mee. Want ze heeft als coördinator binnen SSH& al de nodige projecten op haar naam staan: van klant-volg-systeem tot mutatieproces, sommige begeleid door SmartR. Nu is ze klaar om haar kennis in te zetten voor […]
Lees meer

Locatie, locatie, locatie…

Locatie, locatie, locatie Dat is wat makelaars altijd roepen als het om het zoeken van een huis gaat. Een huis kan je verbouwen maar de locatie van je huis kan je niet wijzigen. Bij SmartR ICT Beheer draait het om Service, Service, Service Service op afstand Service op onze supportdesk Service op locatie Vandaag de […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2021 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline