Onlangs lanceerde IJsseldal Wonen de Nieuwe Verhuur App (NVA). De webapplicatie is een nieuwe stap in het digitaliseren van de sleuteloverdracht aan een nieuwe huurder. Een mooi voorbeeld van slimmer werken. Zo tekenen huurders voortaan bij de woning in plaats van op het kantoor van de woningcorporatie. Ook worden alle documenten in het huurhuis ondertekend en afgerond. SmartR is als projectleider en functioneel consultant betrokken bij de juiste inrichting, implementatie en werkinstructies voor dit project.

De Nieuwe Verhuur App heeft positief effect op de werkwijze van verhuurmedewerkers en opzichters. Voorheen moesten medewerkers foto’s maken, die naar de computer sturen, opslaan naar het ERP-systeem en deze in het dossier plaatsen. Nu is alles direct op locatie te regelen en wordt alle informatie in het digitale dossier gezet. Doordat het werkproces helder en duidelijk is kunnen naast de opzichters nu ook de verhuurmedewerkers de sleuteloverdracht doen. Het voordeel is dat een grotere groep mensen nu dit proces beheerst, wat makkelijker werkt bij vakanties, ziekte of drukte.

Wat zijn de voordelen van deze app?

  • Digitaal ondertekenen De huurder hoeft niet meer op locatie bij IJsseldal Wonen te komen voor het tekenen van het contract. Dit gebeurt nu in de app, waarbij de huurder via de iPad het contract digitaal ondertekend.
  • Digitale documenten Huurders ontvangen de juiste documenten direct via de mail. Vanuit Viewpoint worden alle benodigde documenten meegegeven in de app en vandaaruit verzonden aan de huurder. Denk hierbij aan machtigingsformulieren, het huurcontract, de algemene voorwaarden of het energielabel. Uiteraard is de papieren versie ook nog steeds op te vragen.
  • Gegevens verzamelen Het doorlopen van de woning en de staat van de verschillende ruimtes wordt in de app vastgelegd met tekst en foto’s. Ook gegevens als meterstanden en uit te geven sleutels worden in de app vastgelegd. Hieruit wordt samen met alle ondertekende documenten het zogenaamde Woning Acceptatie Rapport gegenereerd. Ook dit rapport wordt door de huurder digitaal ondertekend in de app.
  • Automatisering Nadat alle gegevens samen met de huurder zijn ingevuld en de benodigde documenten zijn ondertekend, wordt de sleuteloverdracht afgerond en de gegevens teruggestuurd naar Viewpoint. Hierbij worden de getekende documenten weer geregistreerd in het dossier van de relatie en wordt bij niet-aansluitende verhuring ook het nieuwe huurcontract gelijk geformaliseerd.
  • Groter netwerk Zowel de opzichters als de verhuurmedewerkers kunnen nu de sleuteloverdracht uitvoeren. Hierdoor ontstaat een stukje kennisoverdracht en daarbij een groter ‘vangnet’ voor het proces van de nieuwe verhuring.

Een heel mooi resultaat waar IJsseldal Wonen trots op kan zijn!

Bekijk onze laatste berichten

Kennissessie 11 mei | Procesoptimalisatie next level!

“Met een efficiënt proces maak je het verschil niet meer” Rico Leemreijze geeft weer een kennissessie bij CorporatieGids LIVE! Dinsdag 11 mei kun je om 09.30u, 10.15u of 11.00u inschakelen. Aanmelden kan hier: https://www.corporatiegids.nl/nl/corporatiegids_live/aanmelden Procesoptimalisatie gaat inmiddels niet meer over efficiency. Procesoptimalisatie gaat meer en meer over klantbeleving. Huurders en medewerkers verwachten dat processen transactioneel zijn geoptimaliseerd. Dit […]
Lees meer

Een succesvolle CorporatieLive Kennisdag

Een heel succesvolle ochtend! Dat is onze conclusie na de eerste Kennissessie die Rico Leemreijze heeft mogen verzorgen tijdens de CorporatieLive Kennisdag van dinsdag 2 maart. Ruim 50 corporatiemedewerkers hebben onze inspiratiesessie “een reparatieverzoek a la Uber” bijgewoond. Veel positieve reacties ontvangen en diverse positief-kritische vragen mogen beantwoorden. Wij bedanken CorporatieGids Live voor de goede […]
Lees meer

Een reparatieverzoek doen á la Uber!?

Als je met Booking.com en Uber een hotelkamer of een taxirit kunt boeken, dan moet je toch een reparatieverzoek ook als zodanig kunnen indienen en afhandelen? Wat kunnen wij leren van deze disruptieve business modellen? SmartR heeft een inspirerende gedachte hierover. Een gedachte die inmiddels al heeft geleid tot een verkenning en mogelijke oplossing. Ik neem jullie mee in […]
Lees meer

Hart voor de klant en de business!

  Jurgen Reimert is recent toegevoegd aan het SmartR-team als manager Klant & Business! Naar eigen zeggen is hij “bedrijfseconoom van huis uit en gepokt en gemazeld in de dagelijkse business”. En dat kan je wel stellen, na ruim 20 jaar in functies op het vlak van sales, business development en commercieel management, zowel in […]
Lees meer

Mieke Kroon maakt overstap van SSH& naar SmartR

  Mieke Kroon versterkt sinds begin 2021 het SmartR team als business consultant! En daar zijn we maar wat blij mee. Want ze heeft als coördinator binnen SSH& al de nodige projecten op haar naam staan: van klant-volg-systeem tot mutatieproces, sommige begeleid door SmartR. Nu is ze klaar om haar kennis in te zetten voor […]
Lees meer

Locatie, locatie, locatie…

Locatie, locatie, locatie Dat is wat makelaars altijd roepen als het om het zoeken van een huis gaat. Een huis kan je verbouwen maar de locatie van je huis kan je niet wijzigen. Bij SmartR ICT Beheer draait het om Service, Service, Service Service op afstand Service op onze supportdesk Service op locatie Vandaag de […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2021 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline