Onlangs lanceerde IJsseldal Wonen de Nieuwe Verhuur App (NVA). De webapplicatie is een nieuwe stap in het digitaliseren van de sleuteloverdracht aan een nieuwe huurder. Een mooi voorbeeld van slimmer werken. Zo tekenen huurders voortaan bij de woning in plaats van op het kantoor van de woningcorporatie. Ook worden alle documenten in het huurhuis ondertekend en afgerond. SmartR is als projectleider en functioneel consultant betrokken bij de juiste inrichting, implementatie en werkinstructies voor dit project.

De Nieuwe Verhuur App heeft positief effect op de werkwijze van verhuurmedewerkers en opzichters. Voorheen moesten medewerkers foto’s maken, die naar de computer sturen, opslaan naar het ERP-systeem en deze in het dossier plaatsen. Nu is alles direct op locatie te regelen en wordt alle informatie in het digitale dossier gezet. Doordat het werkproces helder en duidelijk is kunnen naast de opzichters nu ook de verhuurmedewerkers de sleuteloverdracht doen. Het voordeel is dat een grotere groep mensen nu dit proces beheerst, wat makkelijker werkt bij vakanties, ziekte of drukte.

Wat zijn de voordelen van deze app?

  • Digitaal ondertekenen De huurder hoeft niet meer op locatie bij IJsseldal Wonen te komen voor het tekenen van het contract. Dit gebeurt nu in de app, waarbij de huurder via de iPad het contract digitaal ondertekend.
  • Digitale documenten Huurders ontvangen de juiste documenten direct via de mail. Vanuit Viewpoint worden alle benodigde documenten meegegeven in de app en vandaaruit verzonden aan de huurder. Denk hierbij aan machtigingsformulieren, het huurcontract, de algemene voorwaarden of het energielabel. Uiteraard is de papieren versie ook nog steeds op te vragen.
  • Gegevens verzamelen Het doorlopen van de woning en de staat van de verschillende ruimtes wordt in de app vastgelegd met tekst en foto’s. Ook gegevens als meterstanden en uit te geven sleutels worden in de app vastgelegd. Hieruit wordt samen met alle ondertekende documenten het zogenaamde Woning Acceptatie Rapport gegenereerd. Ook dit rapport wordt door de huurder digitaal ondertekend in de app.
  • Automatisering Nadat alle gegevens samen met de huurder zijn ingevuld en de benodigde documenten zijn ondertekend, wordt de sleuteloverdracht afgerond en de gegevens teruggestuurd naar Viewpoint. Hierbij worden de getekende documenten weer geregistreerd in het dossier van de relatie en wordt bij niet-aansluitende verhuring ook het nieuwe huurcontract gelijk geformaliseerd.
  • Groter netwerk Zowel de opzichters als de verhuurmedewerkers kunnen nu de sleuteloverdracht uitvoeren. Hierdoor ontstaat een stukje kennisoverdracht en daarbij een groter ‘vangnet’ voor het proces van de nieuwe verhuring.

Een heel mooi resultaat waar IJsseldal Wonen trots op kan zijn!

Bekijk onze laatste berichten

Wat een energie tijdens de jaarlijkse Summercourse

Sneak peak! Wat een energie. Wat een lol. Wat een saamhorigheid en wat werd er hard gewerkt tijdens onze jaarlijkse Summercourse… Waar we de ene dag werden ondergedompeld in de positieve effecten van kwalitatieve slaap, gezond eten en bewegen, leerden we de volgende dag presenteren als een pro en werden onze hersenen opgeschud door de […]
Lees meer

Hup Holland!

Hup Holland! ⚽️ Wij zijn weer terug van onze Summercourse en het EK is volop aan de gang! Namens alle Smarties wensen we “onze jongens” veel succes de komende duellen! En niet alleen wij dragen mooie oranje sjaaltjes, ons kantoor kleurt inmiddels ook oranje. Wij hebben er zin in!
Lees meer

Wij gaan op reis en nemen mee….

Wij gaan op reis en nemen mee…. 💼 Een koffer vol goede energie, zin, ambitie, lef en ga zo maar door! Want, de jaarlijkse Summercourse van SmartR is vandaag van start gegaan… De komende dagen staan in het teken van persoonlijke ontwikkeling, vitaliteit en de ontwikkeling van de organisatie! Mocht je ons nodig hebben en […]
Lees meer

Janneke over platformexpeditie

Ga je mee op expeditie …. Donderdagochtend 27 juni organiseren SmartR en Ziezodan een volgende platformexpeditie. Janneke Borgdorff is sinds april werkzaam voor SmartR als projectmanager van het platform voor reparatieverzoeken binnen de woningcorporaties en onderhoudspartijen. “Ik heb mij verwonderd over hoe het proces nu georganiseerd is en geloof in deze vernieuwende oplossing, waarin met […]
Lees meer

Klantdag van ITRIS

Natuurlijk waren wij erbij! Gisteren was een aantal collega’s van SmartR aanwezig bij de klantdag van ITRIS | ViewPoint voor woningcorporaties, NCCW en Qonsío. Tijdens deze dag werden zij meegenomen in de (nieuwe) plannen en konden zij ook weer bijpraten met ons netwerk. Het was een inspirerende dag vol waardevolle inzichten en connecties.  
Lees meer

Wat zeggen onze kernwaarden eigenlijk over ons?

Wat zeggen onze kernwaarden eigenlijk over ons? Tegenwoordig zijn kernwaarden binnen een organisatie niet meer weg te denken. Op bijna elke website vind je de waarden van een bedrijf. Als het goed is zeggen deze waarden iets over waarom en hoe een organisatie iets doet. Toch blijven kernwaarden maar woorden. Woorden zijn voor interpretatie vatbaar […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2024 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline