Mieke Kroon versterkt sinds begin 2021 het SmartR team als business consultant! En daar zijn we maar wat blij mee. Want ze heeft als coördinator binnen SSH& al de nodige projecten op haar naam staan: van klant-volg-systeem tot mutatieproces, sommige begeleid door SmartR. Nu is ze klaar om haar kennis in te zetten voor andere corporaties.
Of zoals ze zelf nuchter stelt: “Soms moet je je horizon een beetje verbreden.”

 

Mieke pendelt heen en weer tussen haar huis in Nijmegen en dat van haar vriend in de Achterhoek. “De ene keer in de natuur en dan in de stad. Toch nog een beetje afwisseling tijdens het thuiswerken!” Want het is even wennen, kennismaken met nieuwe collega’s via Teams. Maar met ‘buddy’ Nicolette en collega Jerry komt dat helemaal goed. “Bij het laatste mutatieproject wat ik deed bij SSH& werkte ik al samen met Jerry en Nicolette. En nu weer, maar dan als naaste collega! Hoe leuk is dat.”

Coördinator bij SSH&

Bij de afdeling Wonen was Mieke onder meer verantwoordelijk voor huuropzeggingen en huurcontracten. “Tijdens het opzetten van een nieuw reserveringssysteem keek ik voor het eerst naar processen. Verder kijken dan je eigen afdeling, dát vind ik leuk.”

Gaandeweg volgden andere projecten binnen SSH&: een nieuwe website met klantenportaal, reparatieverzoeken, een klant-volg-systeem, mutatieproces en onlangs nog een woonruimte-verdeelsysteem.


Met SmartR in de projectgroep

“Dat kunnen we toch makkelijk zelf?! Dacht ik toen we SmartR inschakelden voor de koppeling tussen het reserveringssysteem en het ERP systeem. Inmiddels heb ik zelf meer ervaring met koppelingen en systemen… Maar dat konden wij echt niet naast ons dagelijkse werk doen, als we er al verstand van hadden.”

“Tijdens de projecten met SmartR consultants Rianne, Jerry en Nicolette zag ik in hoe leuk die job is. Het zijn stuk voor stuk enthousiaste mensen. Je komt op allerlei plekken en kijkt samen met organisaties: waar kan het beter? Toen ik hoorde dat ze een consultant zochten dacht ik: dit is m’n kans!”


Lol, lef en ambitie

Inmiddels maakt ze een vliegende start bij SmartR. Zo is ze als business consultant aan de slag met een traject om het mutatieproces te optimaliseren voor een corporatie.
En dat de “lol, lef en ambitie”-werkwijze ook voor Mieke geldt is wel duidelijk. “We hebben bij SSH& eens een prijsvraag uitgezet voor de naam van ons nieuwe intranet. Uiteindelijk hebben we een maf filmpje opgenomen om de naam te onthullen.” Want, weet ze; “De mooiste systemen zijn niks waard als je je collega’s niet mee hebt. Een projectgroep is misschien een afvaardiging van de organisatie, maar de rest van het team is net zo belangrijk.”


Tijd en ruimte voor je huurder

“Studentenhuisvesters zijn een beetje een vreemde eend in de bijt in de sector. Maar we werken met dezelfde processen en zetten allemaal de klant op 1. Kan jij als medewerker je proces huuropzeggingen digitaliseren, dan komt er ergens anders ruimte vrij. Ruimte die je kan besteden aan jouw huurder.
Ik hoop daaraan bij te dragen: lucht creëren door efficiënter te werken zodat je tijd hebt voor waar je mee bezig wíl zijn. En dat met een hoop enthousiasme!”

Bekijk onze laatste berichten

Kennissessie 11 mei | Procesoptimalisatie next level!

“Met een efficiënt proces maak je het verschil niet meer” Rico Leemreijze geeft weer een kennissessie bij CorporatieGids LIVE! Dinsdag 11 mei kun je om 09.30u, 10.15u of 11.00u inschakelen. Aanmelden kan hier: https://www.corporatiegids.nl/nl/corporatiegids_live/aanmelden Procesoptimalisatie gaat inmiddels niet meer over efficiency. Procesoptimalisatie gaat meer en meer over klantbeleving. Huurders en medewerkers verwachten dat processen transactioneel zijn geoptimaliseerd. Dit […]
Lees meer

Een succesvolle CorporatieLive Kennisdag

Een heel succesvolle ochtend! Dat is onze conclusie na de eerste Kennissessie die Rico Leemreijze heeft mogen verzorgen tijdens de CorporatieLive Kennisdag van dinsdag 2 maart. Ruim 50 corporatiemedewerkers hebben onze inspiratiesessie “een reparatieverzoek a la Uber” bijgewoond. Veel positieve reacties ontvangen en diverse positief-kritische vragen mogen beantwoorden. Wij bedanken CorporatieGids Live voor de goede […]
Lees meer

Een reparatieverzoek doen á la Uber!?

Als je met Booking.com en Uber een hotelkamer of een taxirit kunt boeken, dan moet je toch een reparatieverzoek ook als zodanig kunnen indienen en afhandelen? Wat kunnen wij leren van deze disruptieve business modellen? SmartR heeft een inspirerende gedachte hierover. Een gedachte die inmiddels al heeft geleid tot een verkenning en mogelijke oplossing. Ik neem jullie mee in […]
Lees meer

Hart voor de klant en de business!

  Jurgen Reimert is recent toegevoegd aan het SmartR-team als manager Klant & Business! Naar eigen zeggen is hij “bedrijfseconoom van huis uit en gepokt en gemazeld in de dagelijkse business”. En dat kan je wel stellen, na ruim 20 jaar in functies op het vlak van sales, business development en commercieel management, zowel in […]
Lees meer

Mieke Kroon maakt overstap van SSH& naar SmartR

  Mieke Kroon versterkt sinds begin 2021 het SmartR team als business consultant! En daar zijn we maar wat blij mee. Want ze heeft als coördinator binnen SSH& al de nodige projecten op haar naam staan: van klant-volg-systeem tot mutatieproces, sommige begeleid door SmartR. Nu is ze klaar om haar kennis in te zetten voor […]
Lees meer

Locatie, locatie, locatie…

Locatie, locatie, locatie Dat is wat makelaars altijd roepen als het om het zoeken van een huis gaat. Een huis kan je verbouwen maar de locatie van je huis kan je niet wijzigen. Bij SmartR ICT Beheer draait het om Service, Service, Service Service op afstand Service op onze supportdesk Service op locatie Vandaag de […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2021 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline