Kennissessie 11 mei | Procesoptimalisatie next level!

“Met een efficiënt proces maak je het verschil niet meer” Rico Leemreijze geeft weer een kennissessie bij CorporatieGids LIVE! Dinsdag 11 mei kun je om 09.30u, 10.15u of 11.00u inschakelen. Aanmelden kan hier: https://www.corporatiegids.nl/nl/corporatiegids_live/aanmelden Procesoptimalisatie gaat inmiddels niet meer over efficiency. Procesoptimalisatie gaat meer en meer over klantbeleving. Huurders en medewerkers verwachten dat processen transactioneel zijn geoptimaliseerd. Dit […]

Lees meer

Een succesvolle CorporatieLive Kennisdag

Een heel succesvolle ochtend! Dat is onze conclusie na de eerste Kennissessie die Rico Leemreijze heeft mogen verzorgen tijdens de CorporatieLive Kennisdag van dinsdag 2 maart. Ruim 50 corporatiemedewerkers hebben onze inspiratiesessie “een reparatieverzoek a la Uber” bijgewoond. Veel positieve reacties ontvangen en diverse positief-kritische vragen mogen beantwoorden. Wij bedanken CorporatieGids Live voor de goede […]

Lees meer

Een reparatieverzoek doen á la Uber!?

Als je met Booking.com en Uber een hotelkamer of een taxirit kunt boeken, dan moet je toch een reparatieverzoek ook als zodanig kunnen indienen en afhandelen? Wat kunnen wij leren van deze disruptieve business modellen? SmartR heeft een inspirerende gedachte hierover. Een gedachte die inmiddels al heeft geleid tot een verkenning en mogelijke oplossing. Ik neem jullie mee in […]

Lees meer

Overzicht in elk traject: DMS fases

Verwachtingsmanagement is natuurlijk heel belangrijk! Zo maken wij bij elk traject een overzicht. Zo is voor iedereen bij de corporatie duidelijk wat wanneer gaat gebeuren. Onze smarties helpen mee tijdens de zoektocht naar de juiste software. En samen werken we aan een soepele implementatie. Dat werkt wel zo fijn. #DMS #overzicht #woningcorporatie #software

Lees meer

Vooropname: een bevindingenset laden

Werkinstructies op papier én met film. Zeker in deze tijd een geschikte manier! In dit filmpje deelt Jerry Moorreesde voorinspectie bij SSH& – hier wonen studenten. Want het project moet een ‘feestje’ zijn, vinden wij. Met fun, video en game geven we invulling aan adoptie van de verandering. Een werkinstructie in de vorm van film […]

Lees meer

Niet pingelen, maar partneren!

Gebruikmaken van de expertise van de markt: hoe zet je als corporatie de kennis en kunde van onderhoudspartners in voor meer kwaliteit, hogere huurderstevredenheid en lagere kosten? Een gesprek met Rico Leemreijze van SmartR over resultaatgericht onderhoud (RGO): “Door je onderhoudspartners medeverantwoordelijk te maken voor het resultaat, ontstaat er een prikkel om blijvend te presteren.” […]

Lees meer

AVG- Wij helpen mee! (2)

Stelt u uw huurders op de hoogte wat u met de informatie doet die u van hen vraagt? Wanneer een huurder straks aan uw klantcontactcenter vraagt welke informatie er van hem/haar wordt opgeslagen, kunt u dat dan overhandigen? Heeft u vastgelegd welke informatie u met uw onderhoudspartners deelt en waarom? Zomaar een aantal vragen die […]

Lees meer

De AVG is geen IT dingetje

Tom Haarman is Business consultant bij SmartR en verwondert zich over de aanpak van AVG. Tom aan het woord: “De aanpassingen moeten toch allemaal gedaan worden in de applicaties. En er moet data worden verwijderd én ik moet gegevens van personen kunnen verwijderen. AVG lijkt me duidelijk een verhaal voor de IT-afdeling” Veel organisaties waar […]

Lees meer

De corporatie kent haar klanten slecht

Au! Ik weet nu zeker dat ik veel mensen op de tenen ga staan. Deze stellingname wordt mij misschien wel niet in dank afgenomen. Ik zie immers dagelijks betrokken corporatieprofessionals die met volle overgave zich bekommeren om de huurder. Ze zijn dichtbij, aanspreekbaar bij knelpunten, geven huurders inspraak en zijn we bereid tot extra aandacht […]

Lees meer

Inzetten op maximaal digitaal en menselijk kapitaal!

Digitalisering van woningcorporaties gaat in verschillende tempo’s. Waar sommige corporaties met open armen nieuwe mogelijkheden in gebruik nemen, blijven anderen vasthouden aan de klassieke telefonische en fysieke mogelijkheden. Want digitaliseren, hoe pak je dat goed aan? Een interview met Rico over het tonen van lef, digitalisering in andere sectoren en verpersonalisering in de novemberuitgave van […]

Lees meer

Best Value Procurement: Best Lastig!

Best Value Procurement: Best Lastig! Geen uitgebreide boekwerken meer vol met functionaliteitswensen en randvoorwaarden. Niet meer selecteren op hoe het werkt of hoe het er uit ziet. Afstappen van functionele en technische ontwerpen. Niet louter een prijsselectie…. Jaja, doe het maar eens! Strategisch inkopen! De partijen benaderen als expert. Ze bevragen op aantoonbare bijdrages in […]

Lees meer

De bedoeling?

Deze week reed ik achter een vrachtwagen met liefst 7 verschillende snelheidsstickers. Ik ben eens even gaan zoeken wat hier nu de bedoeling van is…. In diverse landen zijn deze stickers verplicht (forse boetes!) om de achteropkomende de automobilist (mij dus) te waarschuwen voor de vrachtwagen geldende maximum snelheid. Afhankelijk van wegtype, het voertuig, het land en […]

Lees meer

Werk aan de winkel!

n het regeerakkoord van eind 2012 heeft de overheid het recht op elektronisch zaken doen vastgelegd .Met als belangrijke doelstelling dat de dienstverlening door de overheid beter moet. Bedrijven en burgers moeten uiterlijk in 2017 zaken die ze met de overheid doen, ook digitaal kunnen afhandelen. Volgens de laatste meting was in 2016 de totale […]

Lees meer

Implementatiekracht!

De ambitie van de woningcorporatie wordt weer leidend. Na jaren van verplicht veranderen door de opgelegde verhuurdersheffing of de woningwet zijn nu eindelijk uw eigen ambities weer aan zet. En dat is veel leuker! Nieuwe ambitieuze doelen stellen en daar samen naar toewerken. Daarmee diskwalificeer je het verleden niet meer. Het moet niet anders zoals eerder. Nu […]

Lees meer

Het woonstrookje

Het is 16 januari 2017. U ontvangt vandaag het woonstrookje 2016 met daarin een specificatie en mogelijk de afrekening van uw woonlasten 2016. U logt in met uw DigiD en ziet hierin een overzicht van de onroerendgoedbelasting, woonverzekeringspremies, gemeentelijke belastingen, de huurlasten, het verbruik van uw gas, water en licht, de servicekosten, uw huurtoeslag, het uitgevoerde onderhoud, de internet en tv […]

Lees meer

‘De Paus kiest voor SmartR’

Het was toch wel fascinerend! Donald Trump wint de presidentsverkiezingen in Amerika mede door het zelf gemaakte nieuws op social media. Aanhangers van Trump, of misschien wel Trump zelf, plaatsten positieve berichten over hem op social media. Zo zou Ohio massaal op Trump stemmen en zou zelfs de paus Trump steunen. Ook negatief nepnieuws over […]

Lees meer

Corporaties Transformeren

De woningcorporatie anno nu krijgt veel voor haar kiezen. Het vraagt om een wijziging van koers, bedrijfsvoering, verantwoording en mindset. Misschien niet allemaal tegelijk maar afstel is in ieder geval geen optie meer. Kortom, dat er iets moet veranderen is duidelijk. Maar het woord ‘veranderen’ legt echter veel nadruk op de huidige situatie en roept […]

Lees meer

Resultaatgericht onderhoud: niet pingelen maar partneren

Bij vastgoedonderhoud moet de organisatie zich niet bezighouden met afdingen op de prijs, maar met het optimaal organiseren van beheerprocessen. Door over de eigen grenzen heen te organiseren ontstaan slimme processen, de beste onderhoudsscenario’s en – niet onbelangrijk – forse besparingen. Jarenlang was de bouw gericht op technische oplossingen. En via een traditionele aanbesteding werd vervolgens […]

Lees meer
© 2021 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline