Enthousiasme drijft digitaliseringstraject UWOON

Enthousiasme drijft digitaliseringstraject UWOON “Testen testen testen, ik doe vandaag niets anders dan testen,” grinnikt Gert Schinkel, teamleider bij UWOON. “We zitten volop in het digitaliseringstraject onder begeleiding van SmartR en werken aan allemaal nieuwe systemen. Vandaag hebben we een sessie met Rianne voor de reparatiedesk en het digitale planbord. Sinds een half uur is […]

Lees meer

Het ultieme huurincassoproces in ViewPoint!

Het ultieme huurincassoproces in ViewPoint! Rondom Wonen in Pijnacker was al enige tijd aan het stoeien met de zaakfunctionaliteit in ViewPoint. Niet werkbaar, niet volledig naar wens of nog niet werkend….. Wij zetten het gewenste proces en de medewerkers centraal. Met als resultaat; een zeer gebruikersvriendelijke en geavanceerde zaak in ViewPoint, die naar volle tevredenheid […]

Lees meer

UWOON kiest voor CASIX!

Het is officieel UWOON en CASIX gaan samenwerken. Zonder papier op pad en volledige koppeling tussen het ERP en de APP’s waren de belangrijkste doelen bij het selectietraject. UWOON gaat voor een digitaal reparatie- en mutatieproces zodat UWOON de huurder zo optimaal mogelijk kan bedienen. In die zoektocht naar een leverancier, die als expert meedenkt […]

Lees meer

Weer een nieuwe zaak! – Planmatig Onderhoud

Het zaakgericht werken neemt zijn vlucht! Bij SWB in Lienden hebben wij inmiddels de zaak Planmatig Onderhoud live. Een digitaal proces dat de organisatie helpt het aanbestedingsproces te begeleiden, de documentatie bij elkaar te houden en de juiste procuratie afdwingt. Een knap staaltje werk dat nu naar volle tevredenheid in gebruik is genomen. #zaakgerichtwerken #daagonsuit

Lees meer

Veluwonen live met nieuwe kantoorautomatisering

Een betrouwbare ICT omgeving zodat de belangrijkste processen altijd operationeel zijn. Dat is toch wat iedere organisatie wil! Het was in ieder geval het voornaamste doel van het selectie- en implementatietraject voor een nieuwe kantoorautomatiseringsomgeving en leverancier bij Veluwonen. Ontzorgen was daarbij het sleutelwoord. In hun zoektocht naar een dienstverlenende, proactieve leverancier die meedenkt en […]

Lees meer

De eerste stap is gezet: digitaal mutatieproces!

UWOON gaat vandaag live met een digitaal mutatieproces. Vanaf vandaag gaan de medewerkers de processen huur opzeggen en nieuwe verhuring digitaal afhandelen. Dit doen ze met behulp van het zaaksysteem in Itris ViewPoint. De mutatiemap die van bureau naar bureau ging kan dus de prullenbak in. Vanaf nu is alle informatie gevat in een zaak. […]

Lees meer

Studenten van SSH& kunnen hun reparaties online melden

De eerste reactie is al binnen van een student “Werkt echt handig op deze manier een reparatieverzoek indienen, stappen zijn logisch opgebouwd en werkt soepel!” De studenten van SSH& kunnen voortaan via hun klantportaal een repartieverzoek melden. Via een paar eenvoudige stappen in de beslisboom komt de student uit bij het juiste defect. De studenten […]

Lees meer

Woningstichting Tubbergen digitaliseert het verhuurproces

Woningstichting Tubbergen werkt sinds kort succesvol met de inspectie-app. Bij mutatie wordt de woninginspectie uitgevoerd middels een app waarin de schades of het uit te voeren onderhoud wordt vastgelegd. De huurcontracten werden voorheen ondertekend en aangeboden in een verhuurmap. Vanaf heden worden de huurcontracten digitaal ondertekend en samen met relevante informatie via de email aangeboden […]

Lees meer

We did it!

Afgelopen week heeft KleurrijkWonen de projectadministratie in ViewPoint in gebruik genomen. Zoals vele andere corporaties voerde KleurrijkWonen haar projectadministratie in Excel. Hoewel dit als goed werkbaar werd ervaren, werd ook de kwetsbaarheid ervan onderkend. Om die reden heeft KleurrijkWonen samen met een Itris en SmartR een haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd, waarin werd nagegaan of de projectenmodule binnen […]

Lees meer

SmartR feliciteert IJsseldal Wonen met nieuwe website!

Sinds gisteren is de nieuwe website, het klantportaal en de kennisbank gelanceerd. IJsseldal Wonen heeft haar huurders gisteren ‘de sleutel’ gegeven tot de digitale ingang! Ze mogen trots zijn op het resultaat, vooral omdat het met veel interne kracht is gerealiseerd. Proficiat met deze digitale mijlpaal in jullie dienstverlening. #prettigsamenwerken

Lees meer

Start digitaliseringsprogramma Uwoon

Dinsdagavond hebben we bij Uwoon het digitaliseringsprogramma aan het circa 50-koppige woonteam mogen presenteren. Onder het genot van een chinees buffet werd naast een toelichting ook de eerste feedback opgehaald. In een zeer prettige sfeer hebben wij leuke en interessante gesprekken gevoerd en diverse do’s en dont’s opgehaald. De kop is er af! We zijn […]

Lees meer

Jaarplan in één week van start bij WBV Reeuwijk

Woningbouwvereniging Reeuwijk heeft de ambitie haar bedrijfsvoering en dienstverlening nader te bepalen. WBV Reeuwijk kiest daarbij voor de aanpak van SmartR ‘Uw I&A jaarplan 2019 in één week’. Vandaag stond er een leuke, maar vooral nuttige sessie, op de agenda waarmee we helder krijgen wat de corporatie nou voor ogen heeft, niet alleen voor 2019 […]

Lees meer

Waar wil Groen Wonen Vlist naartoe?

Deze week stond in het teken van de visie (op I&A) van de corporatie, “Waar willen we naartoe”. Hoe ziet de befaamde stip op de horizon er voor Groen Wonen Vlist uit? Met de hele organisatie, die zeer enthousiast participeerde, hebben wij deze week aan de hand van een workshop de input voor de visie […]

Lees meer

Start Jaarplan in één week bij Uwoon

Vanmorgen zijn we in Harderwijk begonnen met een Mt-sessie bij Uwoon om in een week tijd te komen tot een jaarplan voor het komende jaar. Voorafgegaan door een presentatie over de digitale samenleving is het Mt gaan stoeien met ambities, plannen en de vraag; “Wat willen wij nu eigenlijk?”. Een mooie start! De komende dagen […]

Lees meer

Bulkherinnering vanuit de incasso-zaak

Als je voor de eerste keer in bulk een herinneringsbrief stuurt vanuit je nieuw gebouwde incasso-zaak kun je rekenen op belangstelling van je collega’s! De lachende gezichten zeggen genoeg! De incasso-zaak is een van de vele zaken die we samen met Mijande hebben gebouwd met het Zaaksysteem van Itris.

Lees meer

Mijande incassozaak: Yes we zijn live!

De incassozaak bij Mijande Wonen is deze week live! Vanaf nu heeft Mijande Wonen een slimmer en digitaler incassoproces. Bij huurders met een achterstand “popt” automatisch de zaak op. Op deze manier is er realtime inzicht in de achterstanden. De zaak zorgt er ook voor dat de Wijkconsulenten meer grip hebben op het incassoproces. Een […]

Lees meer

Interview: Resultaatgericht samenwerken bij Eigen Bouw

Een interview met Rick Heisterkamp in CorporatieMagazine Meer grip krijgen op de financiële uitgaven van het onderhoud. Eigen Bouw uit Deventer ging begin dit jaar aan de slag met resultaatgericht samenwerken in planmatig onderhoud (RGS). Een gesprek met Procesmanager Technisch Beheer en OntwikkelingRick Heisterkamp over vertrouwen in je onderhoudspartners en het verkrijgen van continu inzicht. […]

Lees meer

En weer één AVG proof!

Gebak was er vanmorgen in Tubbergen. De implementatie van de AVG maatregelen, het privacystatement, de verwerkersovereenkomsten, het verwerkingsregister, het privacybeleid etc. etc. Het is klaar en geïmplementeerd! In een zeer korte periode heeft Woningstichting Tubbergen met onze hulp haar AVG compliancy gerealiseerd. Pragmatisch, doortastend en aanpakken waren de sleutelwoorden in dit traject met een mooi […]

Lees meer

En nóg een corporatie AVG proof!

Ook Veluwonen is AVG compliant! De afgelopen maanden hebben collega’s daar hard gewerkt om de verschillende AVG maatregelen samen met de corporatie op orde te krijgen en te implementeren; het privacystatement, de verwerkersovereenkomsten, het verwerkingsregister, het privacybeleid en niet onbelangrijk de bewustwording van de organisatie.

Lees meer

Snel schakelen? Geen probleem!

Na het uitvoeren van de Smartscan heeft SmartR, vanuit de visie op bedrijfsvoering, het I&A meerjarenprogramma voor de Woningstichting Tubbergen geschreven. Samen met de corporatie zijn we al druk bezig om het meerjarenprogramma tot uitvoering te brengen. Een geweldig mooie klus waar wij inmiddels met veel plezier mee zijn gestart, beginnend met het compliant maken […]

Lees meer

Huurders SSH& regelen vanaf nu hun zaken online!

Het nieuwe klantportaal van SSH& is in de lucht. De studentenhuisvester in Nijmegen en Arnhem maakt het mogelijk voor de studenten om nog meer online te regelen. Studenten kunnen vanaf nu hun contract digitaal tekenen in het klantportaal. Ze kunnen hun huurprijsopbouw zien, gegevens over hun kamer raadplegen en online hun huur betalen. Verlaten ze […]

Lees meer

RGO succesvol geïmplementeerd bij IJsseldal Wonen

Van verkenning eind 2015 tot en met een succesvolle werkende resultaatgerichte samenwerking in 2018. SmartR heeft IJsseldal Wonen kennis laten maken met resultaatgericht onderhoud. Vanuit deze verkenning is de implementatie gestart samen met partijen in het dagelijks onderhoud en het planmatig onderhoud. In het dagelijks onderhoud is de samenwerking opgezet met Van Dalen, Kreunen en […]

Lees meer

Een geslaage training RGO!

Weer een geslaagde training basisbeginselen RGO! Ditmaal in het NBC congrescentrum in Nieuwegein werden 6 medewerkers van verschillende corporaties door Rico aan de hand genomen in de wereld van RGO. Bij elke afsluiting van deze training blijken er veel nieuwe inzichten te zijn ontstaan. Zo ook nu! De verdieping maakt het beeld ten aanzien van […]

Lees meer

Hoeraaa!! Feestweek bij Mijande Wonen

Een mooi bericht van Mijande op Linkedin “Samen met Itris BV en Bright Answers een prachtig klantportaal opgezet en zaakgericht werken ingericht. Super hulp gehad van @SmartR en samen met Twentse Storm een prachtige promotie campagne ontwikkeld. Deze week onze klanten inloggegevens verstuurd en met onze medewerkers een taartje gegeten. Het was fantastisch om te […]

Lees meer

Zaakgericht werken, beter wonen bij Beter Wonen

Woningcorporatie Beter Wonen uit Almelo ging eind 2017 van analoog naar digitaal. Een nieuwe website, een huurdersportaal en een kennisbank deden hun intrede, en daarbij werd de keuze gemaakt voor zaakgericht werken. Draagt deze digitaliseringsslag letterlijk bij aan ‘beter wonen’? Een interview met Anne Graef, projectleider van het digitaliseringsproject in Corporatie Magazine

Lees meer

De kop is er af!

Vandaag zijn we gestart met het bepalen van de eerste contouren van de plannen bij SWB in Lienden. Faseren, plannen, mijlpalen bepalen en concretiseren van de scope kwamen onder andere aan de orde. De conversie van het DMS en het AVG compliant worden zijn de belangrijkste resultaten die wij de komende periode willen realiseren samen […]

Lees meer

Optimalisatie huurincasso Mijande van start!

Deze week zijn we gestart met de optimalisatie van het huurincassoproces bij Mijande Wonen. Met een team van wijkconsulenten, financiën, ICT en een beleidsadviseur gaan we aan de slag. We zetten het ideale proces voor de klant neer. Met elkaar bepalen we hoe dat eruit moet zien en welke acties er nodig zijn om dit […]

Lees meer

Met Woonservice Westerbork op weg naar 25 mei

Woonservice Westerbork is al geruime tijd voortvarend aan de slag met privacy en bescherming van persoonsgegevens. Eerst vanuit de vereisten van de WBP en nu vanuit de AVG. Zeker op het vlak van de bewustwording is er al veel gedaan. Deze bewustwording is een belangrijke sleutel op weg naar succesvolle informatiebeveiliging. Om de laatste stappen […]

Lees meer

Kick-off kerngebruikers bij VeluWonen

Begin vorig jaar zijn de woningcorporaties Sprengenland Wonen en Woonstichting Brummen gefuseerd tot Veluwonen en hebben zij voor een gezamenlijk primair systeem gekozen, te weten ViewPoint. Na het afronden van de implementatie van Viewpoint en de conversie van gegevens in één software-systeem heeft Veluwonen nu de behoefte om de kennis breed binnen de organisatie te […]

Lees meer

Wst. Tubbergen – op weg naar een goed I&A plan

Na een verkenningsfase uitgevoerd door SmartR, hebben we gisteren de eerste bevindingen door middel van een levendige workshop teruggekoppeld aan Woningstichting Tubbergen. Tevens hebben we gelijk vooruit gekeken en samen een eerste schets gemaakt van het IA& programma voor de komende jaren. Ingegeven door de constateringen van de verkenningsfase, de ambities binnen Woningstichting Tubbergen en […]

Lees meer

Samenwerking WDW en SmartR vruchtbaar

Een resultaatgerichte uitvraag van Mooiland rondom energetische maatregelen was de reden voor WDW om SmartR in te schakelen. Regelmatig zitten wij op de stoel van een corporatie en zijn dan zelf mede-verantwoordelijk voor een uitvraag, maar wij adviseren ook graag vanaf de “andere kant”. En met succes! WDW gefeliciteerd met de opdracht en succes de komende […]

Lees meer

Mijande selecteert onderhoudspartners

Proficiat aan de onderhoudspartijen Oude Wolbers en Ter Steege met de selectie als onderhoudspartner van Mijande Wonen. En ook een proficiat aan Mijande Wonen zelf met deze gerenommeerde partijen waarmee een resultaatgerichte samenwerking gaat worden vormgegeven in het dagelijks onderhoud! Na een kort (én krachtig!) selectieproces waarin met grote zorgvuldigheid twee nieuwe onderhoudspartners zijn geselecteerd, […]

Lees meer

Kleurrijk heeft zijn RGO partners gekozen!

Proficiat aan de onderhoudspartijen Rutges, Hagemans en Nijhuis/Wolters met de selectie als onderhoudspartner van KleurijkWonen. En ook een proficiat aan KleurrijkWonen zelf met deze gerenommeerde partijen waarmee een resultaatgerichte samenwerking gaat worden vormgegeven. Na een kort (én krachtig!) selectieproces waarin met grote zorgvuldigheid nieuwe onderhoudspartners zijn geselecteerd, was het gisteren tijd voor gebak. Lekker smaakvol […]

Lees meer

RGO om een moderne en slimme organisatie te worden

De resultaten van de Aedes-benchmark logen er in 2014 niet om: woningcorporatie IJsseldal Wonen uit Twello zat in de Nederlandse staartgroep qua bedrijfslasten. Een jaar later zette de corporatie stappen om een ‘slimme, klantgerichte organisatie’ te worden. Het gevolg was een reorganisatie om efficiënter te werken met hogere kwaliteit, hogere huurdertevredenheid en lagere kosten als […]

Lees meer

Selectie van RGOpartners bij KleurrijkWonen

Afgelopen week hebben alle voorgeselecteerde onderhoudspartijen zich gepresenteerd aan KleurrijkWonen. KleurrijkWonen zitten midden in een selectietraject om de juiste RGO partners te selecteren. Partners voor zowel planmatig onderhoud als interieurvervangingen. Wij als SmartR begeleiden het selectietraject en de implementatie. Na een zorgvuldige onderzoeksfase is er een strategische uitvraag geschreven, waarin de partijen worden uitgedaagd om […]

Lees meer

I&A sessie bij Veluwonen

Wat moeten we? Wat willen we? En wat kan er allemaal? Een inspirerende en constructieve I&A workshop bij Veluwonen heeft hier gisteren tot de eerste antwoorden geleid. Het maken van I&A beleid en een programma voor de komende jaren zal het uiteindelijke resultaat zijn. Gisteren hebben wij in een leuke workshop het management en enkele […]

Lees meer

Woonbedrijf ieder1 kiest voor Dynamics Empire

Na een intensief selectietraject heeft Woonbedrijf ieder1 deze zomer de keuze gemaakt voor de totaaloplossing van Cegeka-DSA, Dynamics Empire. Met deze totaaloplossing wil ieder1 haar huurders en medewerkers beter faciliteren. Op basis van een best value selectie traject, heeft een betrokken kernteam binnen ieder1 de markt van ERP oplossingen nader verdiept. Dat een dergelijke strategische […]

Lees meer

Trainingen op maat bij Veluwonen

Woningcorporaties Sprengeland en Brummen zijn sinds kort gefuseerd tot Veluwonen. Samen hebben ze ervoor gekozen om verder te gaan met ViewPoint, waar Sprengeland reeds mee werkte. Naast een verhuizing, afstemmen van werkzaamheden en processen, een upgrade van werkplek en ICT-omgeving, was er nood aan trainingen in ViewPoint. Geen standaard trainingen, maar trainingen op maat! SmartR […]

Lees meer

De Woonschakel West-Friesland live met zaakgericht werken

Door Simone Schröder, Afdelingshoofd Klant De Woonschakel werkt met ViewPoint van Itris. Het grote voordeel daarvan is dat alle zaken digitaal zijn vastgelegd, tot aan alle klantcontacten aan toe. Maar ook dan staat of valt een systeem met de manier waarop er door alle collega’s mee gewerkt wordt. Vooral het woord ‘alle’ is hierbij van belang. […]

Lees meer

Inspectie App bij Ons Huis

Waarom heeft Ons Huis Apeldoorn voor de Inspectie app gekozen? Met de inspectie app faciliteert Ons Huis Apeldoorn o.a. haar medewerkers in het efficiënter en digitaal afhandelen van de inspecties, realiseert zij efficiency in het mutatieproces en is het de start van een verdere digitalisering van haar processen. De informatie & foto’s worden d.m.v. de […]

Lees meer

Welbions live met Dynamics Empire

Maandag 22 mei stond voor Welbions al heel lang op de agenda. Na ruim een jaar is de dag die iedereen wist die zou komen eindelijk daar… De dag waar iedereen in de organisatie lang naartoe heeft gewerkt  Aan de ene kant de direct betrokkenen (kerngebruikers), aan de andere kant de medewerkers die minder betrokken […]

Lees meer

Training Resultaat Gericht Onderhoud bij Actium

Waar in eerdere jaren al een start met RGO was gemaakt bij Actium door met hun schildersbedrijven en alles daaromheen (glas, kozijnen etc) al resultaatgerichte afspraken te hebben gemaakt, wil Actium RGO misschien gaan doorvoeren voor hun gehele onderhoudsketen. Dit betekent nogal wat voor zowel hun aannemers als de gehele organisatie. Zo zal RGO gedragen […]

Lees meer

Mijn dag: Van ontbijtsessie naar pizzasessie!

‘s morgens om 7.00 uur was ik al paraat bij woonbedrijf ieder1. Een Ontbijtsessie voor de teams van bedrijfsdiensten en onderhoud om ze bij te praten over het ERP-selectietraject. En vooral ook, wat geven ze ons mee. Een leuke sessie, met liefst 60 deelnemers en een prima ontbijt! En ja, ‘s middag mocht ik weer. […]

Lees meer

Klantreizen in het mooie Twentse land

In het zonovergoten De Lutte werd er de hele dag stilgestaan bij klanttevredenheid. Enerzijds de systeemwereld van de corporatie en anderzijds de beleving van de huurder. Aan de hand van diverse leuke vormen ontstond gaandeweg de dag nog meer besef hoe de huurder de dienstverlening ervaart. Met het hele team Wonen van Mijande een leuke en […]

Lees meer

Zaakgericht werken in Sociaal beheer bij IJsseldal Wonen een succes!

SmartR heeft de afgelopen tijd IJsseldal Wonen ondersteund met de implementatie van zaakgericht werken. Het proces binnen sociaal beheer werd voorheen niet door een primair systeem ondersteund, maar door middel van zaken rondom overlastmeldingen, woonfraude, multiproblem, tuinoverlast en hennep is dit nu optimaal het geval. Dit heeft geresulteerd in een heel mooi bericht! Het succes […]

Lees meer

RGO in dagelijks onderhoud

IJsseldal Wonen, Van Dalen installatietechniek en Kreunen – Eefting bouw hebben elkaar gevonden! De partijen hebben een gezamenlijke overtuiging dat een gedeelde verantwoordelijkheid voor kosten, kwaliteit en huurdertevredenheid voordelen zal opleveren. Juist in het dagelijks onderhoud, omdat daar veel transacties en huurderscontacten spelen. Het afgelopen jaar is geïnvesteerd in de selectie van de juiste partijen en het […]

Lees meer

Inspirerende ontbijtsessie in Ommen

Na een vroege, mistige en koude tocht naar Ommen was er een warm ontvangst in de grote vergaderruimte van De Veste. In een dit keer klein comité ontstond onder genot van een ontbijtje en een kop goede koffie een levendig gesprek. Geïnspireerd door de presentaties, die als leidraad dienden voor het gesprek, werden ervaringen gedeeld […]

Lees meer

Aan de slag met de inspectie app

IJsseldal Wonen voert vanaf nu haar inspecties digitaal uit! De vooropnames en definitieve opnames worden door de opzichters in de woning afgehandeld. In overleg met de huurder legt de opzichter vast welke onderdelen door de huurder in orde gebracht moeten worden. Ze voeren mutatie opdrachten in, werken de woningwaardering bij en registeren zelf aangebrachte voorzieningen. […]

Lees meer

Resultaat gericht onderhoud – de samenwering is definitief beklonken!

Ook IJsseldal Wonen heeft lef getoond en is op zoek gegaan naar een nieuwe samenwerkingsvorm op het gebied van het planmatige onderhoud. De overtuiging dat een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor kosten, kwaliteit en huurdertevredenheid voordelen zal opleveren wordt gedeeld. In 2016 is geïnvesteerd in de selectie van de juiste partijen en het in basis vormgeven van de samenwerking. […]

Lees meer

Ons Huis Apeldoorn live met nieuwe website en intranet

In verband de end-of-live van het platform voor de website en intranet bij de voorgaande leverancier stond Ons Huis Apeldoorn samen met SmartR aan de voet van een interessante uitdaging om samen met Bright Answers binnen aanzienlijk korte tijd de huidige website en Intranet over te zetten naar hun Roxen platform. We did it! #trotsop! […]

Lees meer

Training Resultaat Gericht Onderhoud (RGO) een succes!

Rico verzorgt namens Kjenning de training Resultaatgericht Onderhoud. Hij heeft deze training specifiek ontwikkeld voor de organisatiesector. De cursisten krijgen een flinke dosis inspiratie door nieuwe inzichten en zijn weer helemaal op de hoogte met mogelijke toepassingen, trends en consequenties. Een mooie recensie in de nieuwsbrief van Kjenning: ”Recent volgde Otto Weener, projectleider vastgoed bij […]

Lees meer

Succesvolle implementatie bij IJsseldal Wonen

De realisatie van de lange termijn doelstelling die IJsseldal Wonen in 2015 heeft gesteld op het gebied van efficiënt werken, een klantportaal en transparantie in de bedrijfsvoering hebben tot nu toe geleid tot een succesvol en intensief traject met behulp van SmartR.   De selectie van een nieuw primair systeem was hierin één van de […]

Lees meer

Gemeente Dronten: “Dan doen we het zelf!”

De gemeente Dronten wil graag voorzien in de behoefte dat ook in Swifterbant langer gewoond kan worden. Om die reden ziet de gemeente Dronten graag dat er voor de senioren met een (lichte) zorgbehoefte huisvesting wordt gerealiseerd in Swifterbant. Met woningcorporatie OFW kwam de gemeente niet tot overeenstemming en daarom heeft de gemeente besloten dit […]

Lees meer

De Woonmakelaar geïntroduceerd bij Rentree

Woningcorporatie Rentree in Deventer onderging een complete transformatie. Structuur, cultuur, processen en systemen; alles werd met succes aangepakt. Zelfs de huisvesting is aangepast en faciliteert nu deze slimme organisatie nu optimaal. SmartR droeg een grote steen bij aan deze transformatie. Een vondst was de Woonmakelaar: één buitendienstfunctie met een brede verantwoordelijkheid. Hoe: De organisatie van de […]

Lees meer

Resultaatgericht onderhoud (RGO) bij Rentree

SmartR heeft met woningcorporatie Rentree in Deventer succesvol samengewerkt aan resultaatgericht onderhoud. Daarbij keken we zowel naar het planmatige onderhoud als naar het dagelijkse onderhoud. Hoe: Met onderhoudspartijen Salverda (’t Harde) en Wolters (Deventer) startten we in 2013 met een open oriëntatie op vernieuwende samenwerking. De ‘duivelsdriehoek’ tussen klanttevredenheid, kwaliteit en (onderhouds)kosten is op een unieke manier […]

Lees meer

Vanaf nu een LEAN mutatieproces bij IJsseldal Wonen

Tijdens procesoptimalisaties is het logisch dat de huidige processen eerst in kaart worden gebracht. Daarvoor hebben we bij IJsseldal Wonen in Twello de LEAN-filosofie en de LEAN-techniek Value Stream Mapping (VSM) ingezet. Hoe: Een levendige introductieworkshop is de start voor iedere medewerker van deze organisatie. Daarin worden ze meegenomen in de belangrijkste elementen, technieken en […]

Lees meer

ICT beheer bij Dudok Wonen

Corporatie Dudok Wonen in Hilversum en organisatie Welbions in Hengelo hadden beiden om verschillende redenen onderbezetting in het ICT-beheer. SmartR beschikt over zeer kundige functionele consultants die beide organisaties naar tevredenheid direct konden helpen. Hoe: SmartR gelooft in het samenbrengen van het denken en het doen. Om die reden investeren we in een breed scala […]

Lees meer

I&A projectenkalender bij Ons Huis

Corporatie Ons Huis in Apeldoorn heeft veel ambitie. Dat bleek alleen al uit de forse lijst met projecten en wensen. Maar het lukte de organisatie niet om ze te realiseren. SmartR helpt met een gezonde dosis ‘implementatiekracht’. Hoe: We hebben het informatiebeheerplan en de nieuwe koers zoals deze uiteengezet was in detailontwerp-notitie bestudeerd. Door verschillende […]

Lees meer

Implementatie VoIP bij IJsseldal Wonen

Corporatie IJsseldal Wonen in Twello maakte voor de vaste telefonie nog gebruik van een eigen telefooncentrale. Die had een aantal knelpunten en was verouderd. Daarbij was integratie van vaste en mobiele telefonie zeer gewenst. Ook zochten ze goede stuurinformatie over het service-level op het klantcontactcentrum. SmartR heeft IJsseldal Wonen bij het selectieproces en de implementatie […]

Lees meer

De zaak sociale klacht bij IJsseldal Wonen gaat van start

Bij IJsseldal Wonen is SmartR aan de slag gegaan met het zaaksysteem. Een spannend en leerzaam traject, aangezien het zaaksysteem van ViewPoint behoorlijk vers van de pers is. Zoals in vele organisaties is het sociaal beheer lastig in een proces te gieten. Het meeste gaat via e-mail, telefoon, in fysieke mapjes en elke keer weer […]

Lees meer

De transformatie van IJsseldal Wonen

Sinds 2015 begeleidt SmartR organisatie IJsseldal Wonen in Twello bij de transformatie naar een moderne en slimme organisatie. Hoe: Zoals de beproefde BeSmart aanpak voorschrijft, is samen met medewerkers en MT van IJsseldal Wonen de nieuwe ambitie bepaald. SmartR heeft vervolgens een SmartScan uitgevoerd en deze analyse afgezet tegen de nieuwe koers. Dit heeft geleid […]

Lees meer
© 2021 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline