Helpdesk frustraties met Gerrit Jan & Guzman…
Helpdesk frustraties met Gerrit Jan & Guzman… Door: Gerrit Jan Dekker Je hebt vast weleens van Javier Guzman gehoord, de cabaretier. Samen met mijn vrouw ben ik weleens naar een show van hem geweest. In één van de shows heeft hij het over de dienstverlening van het Gemeentehuis. Zijn inleiding begint met de woorden: ‘Heb […]
Lees meerICT-beheer: Druk is het nieuwe dom!
ICT-beheer: Druk is het nieuwe dom! Door: Rico Leemreijze Een telefoontje gisterenochtend: “Goedemorgen Ramon, hoe is het?” “Prima Rico, erg druk! Maar ik begreep dat tegenwoordig geldt, druk is het nieuwe dom!” Dat zette mij aan het denken…. Is druk zijn een keuze? Is druk zijn niet simpelweg een gebrek aan capaciteit, prioriteit en/of […]
Lees meerHelp, mijn huurder verwacht steeds meer!
Help, mijn huurder verwacht steeds meer! Door: Rico Leemreijze Het overtreffen van klantverwachtingen is de oudste wet op het gebied van klantwaardering. Maar wat nu als de klantverwachtingen alsmaar toenemen? Elke dag focussen wij als corporatie op het leveren van onze diensten en producten: het bouwen, onderhouden en verhuren van woningen. Onze processen en systemen […]
Lees meer‘Papa, gaat de lente nog wel door?’
Door: Rico Leemreijze Mijn jongste dochter stelde mij gisteren deze vraag, nadat er wederom strengere maatregelen zijn getroffen. Aandoenlijk hoe zij laat blijken hoe voor haar de wereld lijkt stil te staan. Maar ook een kijkje in hoe verkrampt we misschien wel reageren. Er gaat immers ook nog veel wél door. Of beter gezegd, er […]
Lees meerOrganiseer op klantbeleving zoals Efteling & NS
Het is je vast niet ontgaan: er is een verschuiving gaande van een productgerichte benadering naar een klantgerichte benadering. Binnen woningcorporaties staren we ons nog te veel blind op de functionaliteit van de applicatie of de efficiency van het proces. De 'best-practice' van een applicatie-leverancier is echter slechts een functionele basis. Juist dúrven organiseren op klantbeleving gaat het verschil maken in het plezier voor de medewerker en de klantwaardering van de huurder. Daarbij staan emotionele thema’s voor klanten centraal in het proces van optimaliseren.
Lees meer