Verhuurmutatieprocessen zijn steeds vaker gedigitaliseerd. Maar is ook het omringende proces optimaal georganiseerd? Staat de informatie voor sturing en verantwoording op de juiste plek of kost het vastleggen van informatie altijd extra handelingen op een later moment? SmartR onderzoekt en optimaliseert.

Eenvoud loont. Altijd.

ICT heeft baat bij slank zijn. Uitdijende ICT levert vaak omslachtige en vertraagde processen op. Niet goed voor de corporatie, niet goed voor de klant. Die raakt gefrustreerd als er meerdere contactmomenten met het KCC nodig zijn of als er geen gehoor wordt gegeven aan een terugbelverzoek. De klant wil eenvoud en uniforme processen.

Hoe helpt SmartR?

Optimaliseren kan door het creëren van een slanke organisatie. Maar ook door de klantbeleving te verbeteren. We werken in zeven stappen naar de doelen van jouw corporatie.

Intake

Met een projectgroep doen we per proces een intake. We gaan de wensen en verwachtingen van de corporatie en de huurders na. Checken de mogelijkheden van optimalisatie in het huidige proces. En dat doen we het liefst met een bult creativiteit. Met workshops die ruimte bieden aan verfrissende inzichten. Tegelijkertijd start hier de adoptie van de optimalisatie.

Blauwdruk

Het resultaat van deze fase? Een kraakheldere blauwdruk per hoofdproces en deelprocessen. Plus een gefaseerde schets van de gewenste procesinrichting, rekening houdend met functionaliteiten van de te gebruiken applicatie(s) en wensen van de projectgroep.

Inrichting

In deze fase nemen wij regie en richten het proces en de deelprocessen in. Of we laten dat over aan een applicatiedeskundige.

Presenteren

Als het proces is ingericht geven we een presentatie aan de projectgroep. In deze fase hopen we op veel feedback.

Bijstellen

Op basis van de feedback stellen we de inrichting bij. Kleine aanpassingen doen we direct. Bij veel of grote bijstellingen doen we opnieuw een presentatie.

Trainen

Betrokkenen nemen plaats achter de knoppen. Oefenen maar. Tijdens de training schrijven we de werkinstructies.

Ingebruikname

Na testen en acceptatie volgt de ingebruikname en is het tijd voor een feestje. Natuurlijk verlenen we nazorg waar nodig. Het nieuwe proces dragen we over aan de beheerorganisatie. Ook op het gebied van het beheer bieden wij ondersteuning of volledige ontzorging.

Meer weten over onze aanpak?

Meer gerelateerde kennisgebieden

Customer experience/ Klantbeleving

Customer experience: een hippe term voor klantbeleving. En die is belangrijk. Heel belangrijk. Een huurder wil zijn melding van een reparatie eenvoudig, snel en zo leuk mogelijk kunnen doen. Zodat hij een positieve klantreis maakt. En dat is best een opgave. Want hoe zorg je voor een optimale klantbeleving? En dat de huurder echt ‘centraal staat’ zoals in zoveel ondernemersplannen staat? SmartR weet meer.

Lees meer

Digitalisering

Papieren formulieren, notities tijdens een klantbezoek: je kunt het allemaal digitaliseren. Maar hoe zorg je er voordat het proces niet alleen geautomatiseerd is, maar ook slimmer wordt? SmartR helpt. Met prioriteren, faseren en realiseren.

Lees meer

Slim samenwerken

Alleen ga je snel, samen kom je verder. Een cliché, maar waarheid als een koe. Samenwerken is een kans om met partijen in een keten de kwaliteit van de dienstverlening te realiseren, kosten te verlagen en omzet te verhogen. Klinkt simpel, maar het vraagt wel wat.

Lees meer
© 2020 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline