Hoe verander je projectenkalenders / projectenportfolio’s van eindeloos doorgeschoven wensenlijstjes naar daadwerkelijk uitgevoerde acties? Hoe zorg je er voor dat je ICT-strategie wel tot uitvoering wordt gebracht? En wat als je nog geen ICT-strategie hebt maar wel weet dat ‘jumpin’ to solutions’ leidt tot een versnipperd ICT-landschap? SmartR weet meer.
‘De klant centraal,’ ‘dienstbaar zijn aan de klant,’ of ‘efficiencyslag’. Het zijn thema’s die we vaak terugzien in de ICT-strategieën van woningbouwcorporaties. Lekker breed, lekker abstract. En dus kan je er alle kanten mee op. En hoe meer kanten je op kan, hoe groter de kans dat goede bedoelingen gauw verzanden.
En dat is niet gek. Projecten kenmerken zich door contextafhankelijkheden en verwachte capaciteiten. Dat vraagt om een zorgvuldige routebepaling, voldoende kennis en capaciteit. En als het om ICT gaat, is er altijd sprake van verandering. Dat vraagt tijd voor adoptie. SmartR weet er alles van.
Met een ICT-strategie, meerjarenprogramma en/ of een jaarplan helpt SmartR jouw woningcorporatie. Hoe doen we dat?
Alleen ga je snel, samen kom je verder. Een cliché, maar waarheid als een koe. Samenwerken is een kans om met partijen in een keten de kwaliteit van de dienstverlening te realiseren, kosten te verlagen en omzet te verhogen. Klinkt simpel, maar het vraagt wel wat.
Lees meerToe aan nieuwe software maar zie je door de bomen het bos niet meer? Wil je weten welke applicatie het best past bij jouw woningcorporatie en hoe haal je alles uit de software haalt? Begeleiding nodig bij het proces zodat het projectteam zich volledig kan richten op de inhoud? SmartR redt.
Lees meerEen succesvolle transitie naar een data gedreven organisatie. SmartR heeft een aanpak ontwikkeld die gericht is op de adoptie van het werken met stuurinformatie. Laat SmartR helpen.
Lees meer