Customer experience: een hippe term voor klantbeleving. En die is belangrijk. Heel belangrijk. Een huurder wil zijn melding van een reparatie eenvoudig, snel en zo leuk mogelijk kunnen doen. Zodat hij een positieve klantreis maakt. En dat is best een opgave. Want hoe zorg je voor een optimale klantbeleving? En dat de huurder echt ‘centraal staat’ zoals in zoveel ondernemersplannen staat? SmartR weet meer.

De wet van klantbeleving

Verwachtingen – tevredenheid = beleving. De wet van klantbeleving gaat al een tijdje mee en blijft van kracht. Maar zo statisch als de wet is, zo dynamisch zijn de verwachtingen van klanten. Die veranderen constant. Door technologische ontwikkelingen en door een andere kijk op duurzaamheid. Vinger aan de pols dus.

Hoe helpt SmartR?

De bedrijfsvoering optimaal inzetten voor de klantbeleving: hoe doe je dat? Onze aanpak in vier stappen:

Opstellen van persona’s

DE klant bestaat niet. Huurders zijn divers en daarmee ook hun klantbeleving. Voordat we de klantreis starten, brengen we in kaart welke type klanten we kunnen onderscheiden. Met hen voor ogen kunnen we door naar fase twee.

Opstellen van de klantreis

Tijdens de klantreis brengen we in beeld hoe de klant de dienstverlening ervaart; welke interacties hebben klanten met de corporaties, hoe beleven ze deze en welke communicatiekanalen worden ingezet?

Analyseren van de klantreis

We brengen in kaart waar verbeteringen voor de klantbeleving mogelijk zijn.

Actieplan schrijven voor verbetering

Tijd voor actie: we stellen een lijst met verbetermogelijkheden op.

Meer weten over onze aanpak?

Meer gerelateerde kennisgebieden

Digitalisering

Papieren formulieren, notities tijdens een klantbezoek: je kunt het allemaal digitaliseren. Maar hoe zorg je er voordat het proces niet alleen geautomatiseerd is, maar ook slimmer wordt? SmartR helpt. Met prioriteren, faseren en realiseren.

Lees meer

Procesoptimalisatie

Verhuurmutatieprocessen zijn steeds vaker gedigitaliseerd. Maar is ook het omringende proces optimaal georganiseerd? Staat de informatie voor sturing en verantwoording op de juiste plek of kost het vastleggen van informatie altijd extra handelingen op een later moment? SmartR onderzoekt en optimaliseert.

Lees meer

ICT strategie

Hoe verander je projectenkalenders / projectenportfolio’s van eindeloos doorgeschoven wensenlijstjes naar daadwerkelijk uitgevoerde acties? Hoe zorg je er voor dat je ICT-strategie wel tot uitvoering wordt gebracht? En wat als je nog geen ICT-strategie hebt maar wel weet dat ‘jumpin’ to solutions’ leidt tot een versnipperd ICT-landschap? SmartR weet meer.

Lees meer
© 2020 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline