De ambitie van de woningcorporatie wordt weer leidend. Na jaren van verplicht veranderen door de opgelegde verhuurdersheffing of de woningwet zijn nu eindelijk uw eigen ambities weer aan zet. En dat is veel leuker!

Nieuwe ambitieuze doelen stellen en daar samen naar toewerken. Daarmee diskwalificeer je het verleden niet meer. Het moet niet anders zoals eerder. Nu stel je louter nieuwe doelen en wil je iets bereiken. De professionals bij de corporaties worden weer uitgedaagd bij te dragen aan de nieuwe ambitie. Wij spreken dan ook over transformeren. Veranderen ‘moet’, transformeren ‘daagt uit’.

Maar hoe bereikt u uw nieuwe doelen? Wij delen met u een recept voor implementatiekracht!

Ambitie

Durf ambitieuze doelen te stellen. We lezen erg vaak dat de klant centraal staat of dat we teruggaan naar de kern. Mooie gedachten, dat wel, maar geen pakkende uitdagingen. Waarom niet bijvoorbeeld ‘we verlagen de huren in 2020’ of ‘in 2020 horen wij bij top 10 van Nederland op het gebied van huurderstevredenheid’?

Deze ambities stralen overtuiging uit. En zeg nou eerlijk, daar wil toch iedereen zijn steentje aan bijdragen?

Lol

Samen uitdagende projecten draaien om de dienstverlening nog beter en/of efficiënter te maken. Projecten die uw dienstverlening en uw werkwijze snel, makkelijk en ‘fun’ maken. Drie hele belangrijke aansprekende aspecten in uw werk en energie om uit te blinken als professional. Het is niet alleen kennis, het is juist ook plezier.

Kennis is macht, maar enthousiasme zet écht wat in gang!

Lef

Het écht aanpakken (transformeren) vraagt ook om lef. Lef om uw professionals uit te dagen (en niet te sturen) de nieuwe doelen te bereiken. De vrijheid te bieden om de (onzichtbare) potentie de ruimte te geven. Ook moet de moed er zijn om rigoureuze keuzes te maken. Niet de kool en de geit willen sparen, maar alles dienend aan het grote doel, uw ambities.

Resultaat

Wees daadkrachtig! Zorg dat het vertrekpunt goed in kaart is gebracht, zodat de realisatie van de doelen continu kunnen worden gemonitord. Beslis- en daadkracht creëren flow en overtuiging. Zolang het resultaat centraal staat.

Borging

Laat uw corporatie geen ééndagsvlinder zijn. Zorg dat zij te allen tijde kan inspelen op de veranderende wensen van huurders, kan aansluiten op de nieuwste technologische ontwikkelingen en altijd aan de verantwoordingseisen blijft voldoen. U kunt dit borgen in processen en systemen, maar vergeet vooral de mens en organisatie niet. Mensen die continu worden uitgedaagd door de ambitieuze doelen en met lef zorgen dat ze worden gerealiseerd. Intrinsieke borging noemen we dat! Een toekomstrobuuste corporatie!

Bekijk onze laatste berichten

Kennissessie 11 mei | Procesoptimalisatie next level!

“Met een efficiënt proces maak je het verschil niet meer” Rico Leemreijze geeft weer een kennissessie bij CorporatieGids LIVE! Dinsdag 11 mei kun je om 09.30u, 10.15u of 11.00u inschakelen. Aanmelden kan hier: https://www.corporatiegids.nl/nl/corporatiegids_live/aanmelden Procesoptimalisatie gaat inmiddels niet meer over efficiency. Procesoptimalisatie gaat meer en meer over klantbeleving. Huurders en medewerkers verwachten dat processen transactioneel zijn geoptimaliseerd. Dit […]
Lees meer

Een succesvolle CorporatieLive Kennisdag

Een heel succesvolle ochtend! Dat is onze conclusie na de eerste Kennissessie die Rico Leemreijze heeft mogen verzorgen tijdens de CorporatieLive Kennisdag van dinsdag 2 maart. Ruim 50 corporatiemedewerkers hebben onze inspiratiesessie “een reparatieverzoek a la Uber” bijgewoond. Veel positieve reacties ontvangen en diverse positief-kritische vragen mogen beantwoorden. Wij bedanken CorporatieGids Live voor de goede […]
Lees meer

Een reparatieverzoek doen á la Uber!?

Als je met Booking.com en Uber een hotelkamer of een taxirit kunt boeken, dan moet je toch een reparatieverzoek ook als zodanig kunnen indienen en afhandelen? Wat kunnen wij leren van deze disruptieve business modellen? SmartR heeft een inspirerende gedachte hierover. Een gedachte die inmiddels al heeft geleid tot een verkenning en mogelijke oplossing. Ik neem jullie mee in […]
Lees meer

Hart voor de klant en de business!

  Jurgen Reimert is recent toegevoegd aan het SmartR-team als manager Klant & Business! Naar eigen zeggen is hij “bedrijfseconoom van huis uit en gepokt en gemazeld in de dagelijkse business”. En dat kan je wel stellen, na ruim 20 jaar in functies op het vlak van sales, business development en commercieel management, zowel in […]
Lees meer

Mieke Kroon maakt overstap van SSH& naar SmartR

  Mieke Kroon versterkt sinds begin 2021 het SmartR team als business consultant! En daar zijn we maar wat blij mee. Want ze heeft als coördinator binnen SSH& al de nodige projecten op haar naam staan: van klant-volg-systeem tot mutatieproces, sommige begeleid door SmartR. Nu is ze klaar om haar kennis in te zetten voor […]
Lees meer

Locatie, locatie, locatie…

Locatie, locatie, locatie Dat is wat makelaars altijd roepen als het om het zoeken van een huis gaat. Een huis kan je verbouwen maar de locatie van je huis kan je niet wijzigen. Bij SmartR ICT Beheer draait het om Service, Service, Service Service op afstand Service op onze supportdesk Service op locatie Vandaag de […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2021 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline