Corporatie IJsseldal Wonen in Twello maakte voor de vaste telefonie nog gebruik van een eigen telefooncentrale. Die had een aantal knelpunten en was verouderd. Daarbij was integratie van vaste en mobiele telefonie zeer gewenst. Ook zochten ze goede stuurinformatie over het service-level op het klantcontactcentrum. SmartR heeft IJsseldal Wonen bij het selectieproces en de implementatie van het project VoIP begeleid.
Hoe:
SmartR heeft IJsseldal Wonen begeleid en ontzorgd bij de vormgeving van het plan van aanpak, de marktoriëntatie en de implementatie. Op dat ontzorgen zoemen wij graag even in, want we merken dat een project als VoIP vaak wordt gezien als redelijk klein en behapbaar. Maar de werkelijke impact op een organisatie is meestal vele malen groter dan voorzien.
Daar komt bij dat de externe betrokken partijen vaak excellente services bieden op hun eigen gebied, maar het conformeren aan een projectplan in veel gevallen nog lastig vinden. Dit vraagt om korte lijnen, rappe sturing en intensieve bewaking van kwaliteit, tijd en geld. Inmiddels heeft SmartR zeer veel ervaring opgedaan op dit gebied. We weten het beoogde resultaat te bewerkstelligen en de organisatie volledig te ontzorgen.
Resultaat:
De bereikbaarheid van IJsseldal Wonen is verbeterd, integratie van vaste en mobiele telefonie is gerealiseerd. Het klantcontactcentrum heeft direct inzicht in de gegevens van de huurder door de integratie met het primaire systeem. En met correcte stuurinformatie en verschillende rapportages kan men op medewerkersniveau aansturen en inschalen. Daarnaast is de bereikbaarheid geoptimaliseerd, waardoor de klanttevredenheid is gestegen.