De Woonschakel werkt met ViewPoint van Itris. Het grote voordeel daarvan is dat alle zaken digitaal zijn vastgelegd, tot aan alle klantcontacten aan toe. Maar ook dan staat of valt een systeem met de manier waarop er door alle collega’s mee gewerkt wordt. Vooral het woord ‘alle’ is hierbij van belang. De medewerkers van uit het klantcontactcentrum zijn gewend alle klantcontacten in notities vast te leggen. Maar niet alle medewerkers zijn even secuur in het (snel) vastleggen van hun gesprekken en/of acties. Bovendien was het grote knelpunt dat alle soorten notities door elkaar stonden, namelijk op basis van datum en tijdstip in plaats van onderwerp.

Reden om in zee te gaan met SmartR en zaakgericht werken. Vanuit SmartR is een inventarisatie gemaakt van waar we tegen aan liepen en wat onze verbeterpunten zijn. Daarop is hun voorstel van Zaakgericht Werken ingericht. Voor De Woonschakel betekent dit een start met algemene vragen en terugbelverzoeken. Deze worden nu (i.p.v. in een notitie) vastgelegd in een zaak. Eén van de voordelen hiervan is dat de behandelaar ‘gedwongen’ wordt om duidelijker aan te geven wat de acties zijn geweest op de vraag. Hierdoor staan dus vraag en antwoord in één zaak bij elkaar.

Na de nieuwe release van ViewPoint gaat ook leefbaarheid en overlast meedraaien in Zaakgericht Werken.

Voor de medewerkers betekent dit een omschakeling van werken in notities naar zaken.

We hebben de samenwerking met SmartR ook echt ervaren als samenwerking. Zo heeft bijvoorbeeld SmartR ons geholpen met het inzichtelijk maken van de betreffende processen en daarop het zaaksysteem ingericht, en hebben we zelf o.b.v. zelfgeschreven werkinstructies, de interne training naar alle collega’s verzorgd

Een goede manier om meteen zelf te oefenen om op de nieuwe manier te gaan werken. En bij vragen en onduidelijkheden waren de lijntjes met Gerrit Jan van SmartR lekker kort, zodat er snel en adequate gehandeld (lees: aangepast) kon worden.

Voor De Woonschakel werken we nog te kort om nu al aan te geven of deze nieuwe manier ook daadwerkelijk gaat opleveren wat we er van verwachten (namelijk een overzichtelijke vastlegging van zaken met vraag en antwoord bij elkaar). Eerst routine opdoen is nu de eerste prioriteit. Maar aan de goede en plezierige samenwerking met SmartR zal het in ieder geval niet liggen… die is dik in orde.

Bekijk onze laatste berichten

Sparren tijdens CorporatiePlein 2022

CorporatiePlein 2022
Met welke missie bezoek jij het CorporatiePlein? Rico, Tom, Joyce en Jurgen komen graag kennis met je maken om te sparren over thema’s als klantbeleving, SlimmR samenwerken in vastgoed, veranderopgaven en onbegonnen werk.   Maar ook voor de welbekende actie en hersenkrakers kun je bij ons terecht. Gooi deze editie letterlijk een balletje op en […]
Lees meer

Trots op UWOON corporatie!

Trots op UWOON woningcorporatie!  Samen met de buurtbeheerders en leefbaarheidsmedewerkers van Uwoon en Itris heeft onze collega Mieke Kroon een prachtig resultaat neergezet. Uwoon kan met trots zeggen dat: 🔵 Het leefbaarheidsproces staat als een huis! 🔵 Het proces is volledig gedigitaliseerd in het zaaksysteem.  🔵 Met de bijbehorende monitor heeft UWOON het gewenste inzicht en […]
Lees meer

MastR Class Platformicatie op 15 september 2022

Oprichter/partner van Marketingfacts en strategisch adviesbureau Upstream Marco Derksen neemt je tijdens de MastR Class ‘Platformicatie’ mee in de verandering naar de nieuwe netwerksamenleving binnen #woningcorporaties. De MastR Class vindt plaats in de kantine van De Gasfabriek, dé Business Innovation Campus in Deventer, met aansluitend een netwerkborrel. Zien we jou ook op 15 september? Kom inspiratie opdoen én geniet van […]
Lees meer

Digitale transformatie, van A naar anders

Denk jij al na over de digitale transformatie van de samenleving en zet je daar nu ook al stappen in? ‘Digitale transformatie gaat over het anders organiseren én in veel voorkomende gevallen over een ander businessmodel. Niet van A naar B maar van A naar Anders’. Marco Derksen neemt je in onze MastR Class mee in […]
Lees meer

Aftermovie MastR Class Klantbeleving!

Nagenieten van onze eerste MastR Class Klantbeleving! Ben jij er de volgende MastR Class ook bij? Dat kan! De volgende MastR Classes staan gepland op 15 september 2022 en 1 december 2022. In september staat het thema Platformicatie centraal en in december gaan we het thema samenwerken in vastgoed behandelen.   Geïnteresseerd? Aanmelden voor één […]
Lees meer

SummRcourse 2022

Wat een bijzondere editie! Ook dit jaar trokken wij ons als team weer 3 dagen terug om onszelf te verrijken met kennis en kunde. Zo hebben wij onszelf en elkaar gechallenged op het thema ‘lef’ en ‘vertrouwen’. Het was een fysieke, mentale, emotionele en spirituele beproeving. Fantastisch! Bijzondere verhalen, waardevolle inzichten en toepasbare handvatten, die […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2022 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline