De Woonschakel werkt met ViewPoint van Itris. Het grote voordeel daarvan is dat alle zaken digitaal zijn vastgelegd, tot aan alle klantcontacten aan toe. Maar ook dan staat of valt een systeem met de manier waarop er door alle collega’s mee gewerkt wordt. Vooral het woord ‘alle’ is hierbij van belang. De medewerkers van uit het klantcontactcentrum zijn gewend alle klantcontacten in notities vast te leggen. Maar niet alle medewerkers zijn even secuur in het (snel) vastleggen van hun gesprekken en/of acties. Bovendien was het grote knelpunt dat alle soorten notities door elkaar stonden, namelijk op basis van datum en tijdstip in plaats van onderwerp.

Reden om in zee te gaan met SmartR en zaakgericht werken. Vanuit SmartR is een inventarisatie gemaakt van waar we tegen aan liepen en wat onze verbeterpunten zijn. Daarop is hun voorstel van Zaakgericht Werken ingericht. Voor De Woonschakel betekent dit een start met algemene vragen en terugbelverzoeken. Deze worden nu (i.p.v. in een notitie) vastgelegd in een zaak. Eén van de voordelen hiervan is dat de behandelaar ‘gedwongen’ wordt om duidelijker aan te geven wat de acties zijn geweest op de vraag. Hierdoor staan dus vraag en antwoord in één zaak bij elkaar.

Na de nieuwe release van ViewPoint gaat ook leefbaarheid en overlast meedraaien in Zaakgericht Werken.

Voor de medewerkers betekent dit een omschakeling van werken in notities naar zaken.

We hebben de samenwerking met SmartR ook echt ervaren als samenwerking. Zo heeft bijvoorbeeld SmartR ons geholpen met het inzichtelijk maken van de betreffende processen en daarop het zaaksysteem ingericht, en hebben we zelf o.b.v. zelfgeschreven werkinstructies, de interne training naar alle collega’s verzorgd

Een goede manier om meteen zelf te oefenen om op de nieuwe manier te gaan werken. En bij vragen en onduidelijkheden waren de lijntjes met Gerrit Jan van SmartR lekker kort, zodat er snel en adequate gehandeld (lees: aangepast) kon worden.

Voor De Woonschakel werken we nog te kort om nu al aan te geven of deze nieuwe manier ook daadwerkelijk gaat opleveren wat we er van verwachten (namelijk een overzichtelijke vastlegging van zaken met vraag en antwoord bij elkaar). Eerst routine opdoen is nu de eerste prioriteit. Maar aan de goede en plezierige samenwerking met SmartR zal het in ieder geval niet liggen… die is dik in orde.

Bekijk onze laatste berichten

Kennissessie 11 mei | Procesoptimalisatie next level!

“Met een efficiënt proces maak je het verschil niet meer” Rico Leemreijze geeft weer een kennissessie bij CorporatieGids LIVE! Dinsdag 11 mei kun je om 09.30u, 10.15u of 11.00u inschakelen. Aanmelden kan hier: https://www.corporatiegids.nl/nl/corporatiegids_live/aanmelden Procesoptimalisatie gaat inmiddels niet meer over efficiency. Procesoptimalisatie gaat meer en meer over klantbeleving. Huurders en medewerkers verwachten dat processen transactioneel zijn geoptimaliseerd. Dit […]
Lees meer

Een succesvolle CorporatieLive Kennisdag

Een heel succesvolle ochtend! Dat is onze conclusie na de eerste Kennissessie die Rico Leemreijze heeft mogen verzorgen tijdens de CorporatieLive Kennisdag van dinsdag 2 maart. Ruim 50 corporatiemedewerkers hebben onze inspiratiesessie “een reparatieverzoek a la Uber” bijgewoond. Veel positieve reacties ontvangen en diverse positief-kritische vragen mogen beantwoorden. Wij bedanken CorporatieGids Live voor de goede […]
Lees meer

Een reparatieverzoek doen á la Uber!?

Als je met Booking.com en Uber een hotelkamer of een taxirit kunt boeken, dan moet je toch een reparatieverzoek ook als zodanig kunnen indienen en afhandelen? Wat kunnen wij leren van deze disruptieve business modellen? SmartR heeft een inspirerende gedachte hierover. Een gedachte die inmiddels al heeft geleid tot een verkenning en mogelijke oplossing. Ik neem jullie mee in […]
Lees meer

Hart voor de klant en de business!

  Jurgen Reimert is recent toegevoegd aan het SmartR-team als manager Klant & Business! Naar eigen zeggen is hij “bedrijfseconoom van huis uit en gepokt en gemazeld in de dagelijkse business”. En dat kan je wel stellen, na ruim 20 jaar in functies op het vlak van sales, business development en commercieel management, zowel in […]
Lees meer

Mieke Kroon maakt overstap van SSH& naar SmartR

  Mieke Kroon versterkt sinds begin 2021 het SmartR team als business consultant! En daar zijn we maar wat blij mee. Want ze heeft als coördinator binnen SSH& al de nodige projecten op haar naam staan: van klant-volg-systeem tot mutatieproces, sommige begeleid door SmartR. Nu is ze klaar om haar kennis in te zetten voor […]
Lees meer

Locatie, locatie, locatie…

Locatie, locatie, locatie Dat is wat makelaars altijd roepen als het om het zoeken van een huis gaat. Een huis kan je verbouwen maar de locatie van je huis kan je niet wijzigen. Bij SmartR ICT Beheer draait het om Service, Service, Service Service op afstand Service op onze supportdesk Service op locatie Vandaag de […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2021 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline