De Woonschakel werkt met ViewPoint van Itris. Het grote voordeel daarvan is dat alle zaken digitaal zijn vastgelegd, tot aan alle klantcontacten aan toe. Maar ook dan staat of valt een systeem met de manier waarop er door alle collega’s mee gewerkt wordt. Vooral het woord ‘alle’ is hierbij van belang. De medewerkers van uit het klantcontactcentrum zijn gewend alle klantcontacten in notities vast te leggen. Maar niet alle medewerkers zijn even secuur in het (snel) vastleggen van hun gesprekken en/of acties. Bovendien was het grote knelpunt dat alle soorten notities door elkaar stonden, namelijk op basis van datum en tijdstip in plaats van onderwerp.

Reden om in zee te gaan met SmartR en zaakgericht werken. Vanuit SmartR is een inventarisatie gemaakt van waar we tegen aan liepen en wat onze verbeterpunten zijn. Daarop is hun voorstel van Zaakgericht Werken ingericht. Voor De Woonschakel betekent dit een start met algemene vragen en terugbelverzoeken. Deze worden nu (i.p.v. in een notitie) vastgelegd in een zaak. Eén van de voordelen hiervan is dat de behandelaar ‘gedwongen’ wordt om duidelijker aan te geven wat de acties zijn geweest op de vraag. Hierdoor staan dus vraag en antwoord in één zaak bij elkaar.

Na de nieuwe release van ViewPoint gaat ook leefbaarheid en overlast meedraaien in Zaakgericht Werken.

Voor de medewerkers betekent dit een omschakeling van werken in notities naar zaken.

We hebben de samenwerking met SmartR ook echt ervaren als samenwerking. Zo heeft bijvoorbeeld SmartR ons geholpen met het inzichtelijk maken van de betreffende processen en daarop het zaaksysteem ingericht, en hebben we zelf o.b.v. zelfgeschreven werkinstructies, de interne training naar alle collega’s verzorgd

Een goede manier om meteen zelf te oefenen om op de nieuwe manier te gaan werken. En bij vragen en onduidelijkheden waren de lijntjes met Gerrit Jan van SmartR lekker kort, zodat er snel en adequate gehandeld (lees: aangepast) kon worden.

Voor De Woonschakel werken we nog te kort om nu al aan te geven of deze nieuwe manier ook daadwerkelijk gaat opleveren wat we er van verwachten (namelijk een overzichtelijke vastlegging van zaken met vraag en antwoord bij elkaar). Eerst routine opdoen is nu de eerste prioriteit. Maar aan de goede en plezierige samenwerking met SmartR zal het in ieder geval niet liggen… die is dik in orde.

Bekijk onze laatste berichten

Erica en Janta, van harte welkom!

Het heeft even geduurd, maar ook de andere winnaar van de SmartR Kennisquiz op CorporatiePlein 2023 heeft de Smarties Automaat in ontvangst mogen nemen. De automaat staat er prachtig bij. ✨ Heel veel plezier en bedankt voor de fijne ontvangst Hofmeier!
Lees meer

Erica en Janta, van harte welkom!

Het is weer de eerste van de maand… Reden voor een feestje, want Erica Leferink en Janta Visser zijn vandaag bij ons begonnen! Zij zullen uiteraard nog voorgesteld worden, maar SmartR heet hen alvast van harte welkom en uiteraard veel succes in hun nieuwe functie 🤗
Lees meer

Bedrijfsprocessen efficiënter dan ooit

Bij SmartR implementeerden we onlangs AFAS Software, waardoor onze bedrijfsprocessen efficiënter dan ooit zijn! 🚀 Met uitgebreide CRM-dossiers verbeteren we klantrelaties en automatiseren we financiële processen voor meer strategische focus. Daarbij realiseren we een efficiënte HR- en salarisadministratie en behouden we volledige controle over projecten van voor- tot nacalculatie. Het standaardiseren en automatiseren van de bedrijfsprocessen […]
Lees meer

De eerste personeelsbijeenkomst van het jaar

De eerste personeelsbijeenkomst van het jaar! Kennisdelen en verbinden doen we niet alleen extern, maar ook intern. Maandelijks komt ons team samen om te delen wat ons bezighoudt en inspireren wij elkaar. Daarnaast is het ook een moment van elkaar weer zien, want de meeste collega’s werken op locaties.
Lees meer

Welkom Agnes!

Wegens aanhoudende groei verwelkomende SmartR onlangs een nieuw teamlid: meet Agnes 👋 Met haar bijna 25 (!) jaar aan ervaring in het corporatievak, maakt zij graag de digitaliseringsslag bij onze klanten. Ze neemt je hierover even kort mee. ⬇️ Op dit moment ontfermt Agnes zich als Functioneel Beheerder over het IT-landschap van Dudok Wonen en IJsseldal Wonen. Applicatiebeheer, […]
Lees meer

Onvergetelijk ski-uitje

Successen moet je vieren! 2023 was ons beste jaar ooit! We hebben nog nooit zoveel corporaties in één jaar mogen ondersteunen bij het verbeteren, vernieuwen en transformeren van (een deel) van de organisatie. Daar kwam nog eens bovenop dat uit het klanttevredenheidsonderzoek dit gemiddeld gewaardeerd werd met een 8,2 en een NPS score van +23. […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2024 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline