Enthousiasme drijft digitaliseringstraject UWOON

“Testen testen testen, ik doe vandaag niets anders dan testen,” grinnikt Gert Schinkel, teamleider bij UWOON. “We zitten volop in het digitaliseringstraject onder begeleiding van SmartR en werken aan allemaal nieuwe systemen. Vandaag hebben we een sessie met Rianne voor de reparatiedesk en het digitale planbord. Sinds een half uur is hij ingericht zoals we hem willen hebben!”

 

Hoofdzaken

De reparatieapp voor monteurs is één van de slimme oplossingen waar UWOON aan werkt. UWOON werkt namelijk aan een groot digitaliseringsprogramma waar ook bijvoorbeeld de inspectieapp, het zaakgericht werken en het klantportaal onderdeel van zijn. In februari 2019 was de aftrap van het traject voor SmartR-consultants Joyce, Priscilla en Rianne. Gert: “Het is heel prettig dat we Rianne erbij hebben. Ze begeleidt het proces en houdt hoofd- en bijzaken gescheiden zodat wij ons veel meer kunnen focussen op de inhoud. Dat is een groot goed. Ik hoef dus als teamleider niet ook nog een keer de complete overview te hebben. Ik kan echt zelf aan het werk.”

“Er zit een kop en een staart aan ieder traject en daar zit Rianne strak bovenop,” beaamt Marnix, technisch woonadviseur. “We maken steeds slagen en dat motiveert enorm.”

 

Koplopers

Gert: “Een klantportaal stond al heel lang op ons wensenlijstje. Samen met een ICT-collega hebben we de verkenning uitgezet, maar we wilden eigenlijk meer. Een klantportaal waar je écht veel mee kan. Dat hebben we teruggekoppeld aan de directie van UWOON. Zij spraken ook de ambitie uit koploper te willen worden. Met SmartR zijn we uitdaging aangegaan om dit te realiseren. Vanaf dat moment zijn we aan de slag om er echt iets moois van te maken.”

 

Aanjagers

“We werken aan een complete digitalisering waarin SmartR de kar trekt,” volgens Marnix. “Dat merk je in de drive van Rianne en Joyce en het enthousiasme uit de werkgroepen. Zowel bij het mutatieproces als het reparatieproces; iedereen ziet dat het heel veel gemak brengt.” “Daar waar ruis op de lijn is, waar we dreigen stil te vallen, waar we niet verder kunnen of bij afspraken met Casix: SmartR is de aanjager en de verbinder,” vult Gert aan. “Zij hebben de overview en Rianne koppelt dat ook terug aan de stuurgroep met managers.”

 

Systemen selecteren

Eerst met de benen op tafel brainstormen over de wensen, vervolgens partijen selecteren voor het onderhoudsplatform en de applicaties. Gert: “Die beoordelen we op papier en tijdens een presentatie aan de hand van scores, daar komt totaalplaatje uit. SmartR heeft ons daarin heel goed meegenomen door het kaf van het koren te scheiden en goede vragen te stellen. Zo hebben we een weloverwogen keuze gemaakt. Rianne hield ons continu een spiegel voor: let erop, je vraagt dit en je krijgt dat. Daarbij stond ze midden in de groep. En het mooie is, uiteindelijk waren we het als team unaniem eens over de keuzes.”

 

Inspectie app in het wild

Zonder papier op pad en volledige koppeling tussen het ERP en de app’s, dat is het doel. Marnix: “Met vijf technisch woonadviseurs zijn we continu betrokken bij de inspectieapp. Onlangs hebben we de app getest in een lege woning op voor- en eindinspectie. Zo krijg je er een goed beeld bij. Het is super verlopen. Volgende week gaan we live, zoals het er nu uit ziet!” Ook Gert is trots: “Volgende week gaan wij ook testen met het planbord en kan iedereen het zich eigen maken. Dan hebben we daarin ook weer een hele stap in gezet.”

 

Niet durven denken

In een aantal maanden heeft de woningcorporatie al een ontzettende ontwikkeling doorgemaakt. Gert: “Dat hadden we driekwartjaar geleden niet durven denken. Priscilla, Rianne en Joyce; die staan hun mannetje wel. Dat is ook mooi om te zien, af en toe prikkelen we ze natuurlijk een beetje, maar petje af hoor… en dan zeg ik niks te veel”, besluit Gert. “De kracht is dat we alles tegen elkaar zeggen. Soms zijn we het niet eens met elkaar en dan zeggen we het ook. Alles ligt op tafel. Dan krijg je het beste resultaat.”

Bekijk onze laatste berichten

Kennissessie 11 mei | Procesoptimalisatie next level!

“Met een efficiënt proces maak je het verschil niet meer” Rico Leemreijze geeft weer een kennissessie bij CorporatieGids LIVE! Dinsdag 11 mei kun je om 09.30u, 10.15u of 11.00u inschakelen. Aanmelden kan hier: https://www.corporatiegids.nl/nl/corporatiegids_live/aanmelden Procesoptimalisatie gaat inmiddels niet meer over efficiency. Procesoptimalisatie gaat meer en meer over klantbeleving. Huurders en medewerkers verwachten dat processen transactioneel zijn geoptimaliseerd. Dit […]
Lees meer

Een succesvolle CorporatieLive Kennisdag

Een heel succesvolle ochtend! Dat is onze conclusie na de eerste Kennissessie die Rico Leemreijze heeft mogen verzorgen tijdens de CorporatieLive Kennisdag van dinsdag 2 maart. Ruim 50 corporatiemedewerkers hebben onze inspiratiesessie “een reparatieverzoek a la Uber” bijgewoond. Veel positieve reacties ontvangen en diverse positief-kritische vragen mogen beantwoorden. Wij bedanken CorporatieGids Live voor de goede […]
Lees meer

Een reparatieverzoek doen á la Uber!?

Als je met Booking.com en Uber een hotelkamer of een taxirit kunt boeken, dan moet je toch een reparatieverzoek ook als zodanig kunnen indienen en afhandelen? Wat kunnen wij leren van deze disruptieve business modellen? SmartR heeft een inspirerende gedachte hierover. Een gedachte die inmiddels al heeft geleid tot een verkenning en mogelijke oplossing. Ik neem jullie mee in […]
Lees meer

Hart voor de klant en de business!

  Jurgen Reimert is recent toegevoegd aan het SmartR-team als manager Klant & Business! Naar eigen zeggen is hij “bedrijfseconoom van huis uit en gepokt en gemazeld in de dagelijkse business”. En dat kan je wel stellen, na ruim 20 jaar in functies op het vlak van sales, business development en commercieel management, zowel in […]
Lees meer

Mieke Kroon maakt overstap van SSH& naar SmartR

  Mieke Kroon versterkt sinds begin 2021 het SmartR team als business consultant! En daar zijn we maar wat blij mee. Want ze heeft als coördinator binnen SSH& al de nodige projecten op haar naam staan: van klant-volg-systeem tot mutatieproces, sommige begeleid door SmartR. Nu is ze klaar om haar kennis in te zetten voor […]
Lees meer

Locatie, locatie, locatie…

Locatie, locatie, locatie Dat is wat makelaars altijd roepen als het om het zoeken van een huis gaat. Een huis kan je verbouwen maar de locatie van je huis kan je niet wijzigen. Bij SmartR ICT Beheer draait het om Service, Service, Service Service op afstand Service op onze supportdesk Service op locatie Vandaag de […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2021 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline