Enthousiasme drijft digitaliseringstraject UWOON

“Testen testen testen, ik doe vandaag niets anders dan testen,” grinnikt Gert Schinkel, teamleider bij UWOON. “We zitten volop in het digitaliseringstraject onder begeleiding van SmartR en werken aan allemaal nieuwe systemen. Vandaag hebben we een sessie met Rianne voor de reparatiedesk en het digitale planbord. Sinds een half uur is hij ingericht zoals we hem willen hebben!”

Hoofdzaken

De reparatieapp voor monteurs is één van de slimme oplossingen waar UWOON aan werkt. UWOON werkt namelijk aan een groot digitaliseringsprogramma waar ook bijvoorbeeld de inspectieapp, het zaakgericht werken en het klantportaal onderdeel van zijn. In februari 2019 was de aftrap van het traject voor SmartR-consultants Joyce, Priscilla en Rianne. Gert: “Het is heel prettig dat we Rianne erbij hebben. Ze begeleidt het proces en houdt hoofd- en bijzaken gescheiden zodat wij ons veel meer kunnen focussen op de inhoud. Dat is een groot goed. Ik hoef dus als teamleider niet ook nog een keer de complete overview te hebben. Ik kan echt zelf aan het werk.”

“Er zit een kop en een staart aan ieder traject en daar zit Rianne strak bovenop,” beaamt Marnix, technisch woonadviseur. “We maken steeds slagen en dat motiveert enorm.”

Koplopers Gert: “Een klantportaal stond al heel lang op ons wensenlijstje. Samen met een ICT-collega hebben we de verkenning uitgezet, maar we wilden eigenlijk meer. Een klantportaal waar je écht veel mee kan. Dat hebben we teruggekoppeld aan de directie van UWOON. Zij spraken ook de ambitie uit koploper te willen worden. Met SmartR zijn we uitdaging aangegaan om dit te realiseren. Vanaf dat moment zijn we aan de slag om er echt iets moois van te maken.”

Aanjagers “We werken aan een complete digitalisering waarin SmartR de kar trekt,” volgens Marnix. “Dat merk je in de drive van Rianne en Joyce en het enthousiasme uit de werkgroepen. Zowel bij het mutatieproces als het reparatieproces; iedereen ziet dat het heel veel gemak brengt.” “Daar waar ruis op de lijn is, waar we dreigen stil te vallen, waar we niet verder kunnen of bij afspraken met Casix: SmartR is de aanjager en de verbinder,” vult Gert aan. “Zij hebben de overview en Rianne koppelt dat ook terug aan de stuurgroep met managers.”

Systemen selecteren Eerst met de benen op tafel brainstormen over de wensen, vervolgens partijen selecteren voor het onderhoudsplatform en de applicaties. Gert: “Die beoordelen we op papier en tijdens een presentatie aan de hand van scores, daar komt totaalplaatje uit. SmartR heeft ons daarin heel goed meegenomen door het kaf van het koren te scheiden en goede vragen te stellen. Zo hebben we een weloverwogen keuze gemaakt. Rianne hield ons continu een spiegel voor: let erop, je vraagt dit en je krijgt dat. Daarbij stond ze midden in de groep. En het mooie is, uiteindelijk waren we het als team unaniem eens over de keuzes.”

Inspectie app in het wild Zonder papier op pad en volledige koppeling tussen het ERP en de app’s, dat is het doel. Marnix: “Met vijf technisch woonadviseurs zijn we continu betrokken bij de inspectieapp. Onlangs hebben we de app getest in een lege woning op voor- en eindinspectie. Zo krijg je er een goed beeld bij. Het is super verlopen. Volgende week gaan we live, zoals het er nu uit ziet!” Ook Gert is trots: “Volgende week gaan wij ook testen met het planbord en kan iedereen het zich eigen maken. Dan hebben we daarin ook weer een hele stap in gezet.”

Niet durven denken

In een aantal maanden heeft de woningcorporatie al een ontzettende ontwikkeling doorgemaakt. Gert: “Dat hadden we driekwartjaar geleden niet durven denken. Priscilla, Rianne en Joyce; die staan hun mannetje wel. Dat is ook mooi om te zien, af en toe prikkelen we ze natuurlijk een beetje, maar petje af hoor… en dan zeg ik niks te veel”, besluit Gert. “De kracht is dat we alles tegen elkaar zeggen. Soms zijn we het niet eens met elkaar en dan zeggen we het ook. Alles ligt op tafel. Dan krijg je het beste resultaat.”

Bekijk onze laatste berichten

Casade start standaardisatie traject!

Casade start standaardisatie traject! Casade gaat zich verder verdiepen in de automatiseringsstandaarden in de sector. Door standaarden toe te passen in haar organisatie en in de samenwerking met haar ketenpartners kan Casade haar bedrijfsvoering en informatievoorziening efficiënt inrichten en is ze klaar voor een almaar meer digitaliserende toekomst. Een waanzinnig mooie uitdaging die Casade nog […]
Lees meer

“Belangrijke voorwaarde: vergelijkbare tariefstelling”

  “Als IJsseldal Wonen maken we (als eerste klant) inmiddels al jaren gebruik van SmartR ICT Beheer. Het biedt ons flexibiliteit en continuïteit omdat we altijd verzekerd zijn van een goed gekwalificeerde functioneel beheerder die als persoon ook nog eens past bij onze organisatie. Het concept ontzorgt ons, brengt kennis en kunde naar binnen en […]
Lees meer

“Werkplezier, continuïteit en teamprestaties verbeterde”

    “Door voor een openstaande vacature van Senior Functioneel Beheerder gebruik te maken van de SmartR ICT Beheer ondersteuning was niet alleen de continuïteit van beheer geborgd, ook de prestaties van het team en de teamleden verbeterde doordat er extra kennis en ervaring beschikbaar was en omdat werkplezier belangrijk werd gevonden. Doordat deze ondersteuning […]
Lees meer

Whitepaper: De 5 kern competenties van een allround ICT-beheerder

De rol van de ICT-Beheerder binnen een corporatie is cruciaal én hectisch. Releasewissels, performance issues, integratievraagstukken of deelname in projecten. Hoe zorg je voor stabiele kwaliteit?
Lees meer

ICT-beheer: Druk is het nieuwe dom!

  ICT-beheer: Druk is het nieuwe dom! Door: Rico Leemreijze Een telefoontje gisterenochtend: “Goedemorgen Ramon, hoe is het?” “Prima Rico, erg druk! Maar ik begreep dat tegenwoordig geldt, druk is het nieuwe dom!” Dat zette mij aan het denken…. Is druk zijn een keuze? Is druk zijn niet simpelweg een gebrek aan capaciteit, prioriteit en/of […]
Lees meer

SmartR kantoor is ‘Corona-proof’

Als je gewend bent om dagelijks je werk te doen in een dynamische en inspirerende omgeving met klanten en collega’s, dan waren de afgelopen weken een echte beproeving. Ons werk bestaat uit kennisdeling; het creëren van nieuwe inzichten, adoptie en enthousiasme. Dat gaat niet altijd op afstand. En om die reden hebben wij ons laten […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2020 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline