Bij IJsseldal Wonen is SmartR aan de slag gegaan met het zaaksysteem. Een spannend en leerzaam traject, aangezien het zaaksysteem van ViewPoint behoorlijk vers van de pers is. Zoals in vele organisaties is het sociaal beheer lastig in een proces te gieten. Het meeste gaat via e-mail, telefoon, in fysieke mapjes en elke keer weer anders. Het zaaksysteem is een ideaal mechanisme om hier structuur in aan te brengen en inzicht te creëren.
Hoe:
SmartR is gestart met het in kaart brengen van alle variaties van sociaal beheer, zoals overlast, woonfraude, hennep maar ook multi-problem. Een intensieve periode van inventariseren, nadenken over de manier van werken en het ontwikkelen van processen. SmartR heeft zich behoorlijk verdiept in het zaakgericht werken en heeft de nodige ervaring om zelfs sociaal beheer in een zaak te vervatten.
Resultaat:
IJsseldal Wonen is niet meer afhankelijk van stapels papier, graven in mailtjes en terugzoeken in neergekrabbelde notities. Een lastig en persoonlijk proces als bijvoorbeeld multi-problem is omgetoverd tot een zaak. En dat zorgt voor:
- inzicht in statussen, doorlooptijd en workload
- overzicht van alle informatie over een case
- geborgde kwaliteit door het afdwingbare proces met intelligente sjablone