Door Simone Schröder, Afdelingshoofd Klant

De Woonschakel werkt met ViewPoint van Itris. Het grote voordeel daarvan is dat alle zaken digitaal zijn vastgelegd, tot aan alle klantcontacten aan toe. Maar ook dan staat of valt een systeem met de manier waarop er door alle collega’s mee gewerkt wordt. Vooral het woord ‘alle’ is hierbij van belang. De medewerkers van uit het klantcontactcentrum zijn gewend alle klantcontacten in notities vast te leggen. Maar niet alle medewerkers zijn even secuur in het (snel) vastleggen van hun gesprekken en/of acties. Bovendien was het grote knelpunt dat alle soorten notities door elkaar stonden, namelijk op basis van datum en tijdstip in plaats van onderwerp.

Reden om in zee te gaan met SmartR en zaakgericht werken. Vanuit SmartR is een inventarisatie gemaakt van waar we tegen aan liepen en wat onze verbeterpunten zijn. Daarop is hun voorstel van Zaakgericht Werken ingericht. Voor De Woonschakel betekent dit een start met algemene vragen en terugbelverzoeken. Deze worden nu (i.p.v. in een notitie) vastgelegd in een zaak. Eén van de voordelen hiervan is dat de behandelaar ‘gedwongen’ wordt om duidelijker aan te geven wat de acties zijn geweest op de vraag. Hierdoor staan dus vraag en antwoord in één zaak bij elkaar.

Na de nieuwe release van ViewPoint gaat ook leefbaarheid en overlast meedraaien in Zaakgericht Werken.

Voor de medewerkers betekent dit een omschakeling van werken in notities naar zaken.

We hebben de samenwerking met SmartR ook echt ervaren als samenwerking. Zo heeft bijvoorbeeld SmartR ons geholpen met het inzichtelijk maken van de betreffende processen en daarop het zaaksysteem ingericht, en hebben we zelf o.b.v. zelfgeschreven werkinstructies, de interne training naar alle collega’s verzorgd

Een goede manier om meteen zelf te oefenen om op de nieuwe manier te gaan werken. En bij vragen en onduidelijkheden waren de lijntjes met Gerrit Jan van SmartR lekker kort, zodat er snel en adequate gehandeld (lees: aangepast) kon worden.

Voor De Woonschakel werken we nog te kort om nu al aan te geven of deze nieuwe manier ook daadwerkelijk gaat opleveren wat we er van verwachten (namelijk een overzichtelijke vastlegging van zaken met vraag en antwoord bij elkaar). Eerst routine opdoen is nu de eerste prioriteit. Maar aan de goede en plezierige samenwerking met SmartR zal het in ieder geval niet liggen… die is dik in orde.

Bekijk onze laatste berichten

Wat een energie tijdens de jaarlijkse Summercourse

Sneak peak! Wat een energie. Wat een lol. Wat een saamhorigheid en wat werd er hard gewerkt tijdens onze jaarlijkse Summercourse… Waar we de ene dag werden ondergedompeld in de positieve effecten van kwalitatieve slaap, gezond eten en bewegen, leerden we de volgende dag presenteren als een pro en werden onze hersenen opgeschud door de […]
Lees meer

Hup Holland!

Hup Holland! ⚽️ Wij zijn weer terug van onze Summercourse en het EK is volop aan de gang! Namens alle Smarties wensen we “onze jongens” veel succes de komende duellen! En niet alleen wij dragen mooie oranje sjaaltjes, ons kantoor kleurt inmiddels ook oranje. Wij hebben er zin in!
Lees meer

Wij gaan op reis en nemen mee….

Wij gaan op reis en nemen mee…. 💼 Een koffer vol goede energie, zin, ambitie, lef en ga zo maar door! Want, de jaarlijkse Summercourse van SmartR is vandaag van start gegaan… De komende dagen staan in het teken van persoonlijke ontwikkeling, vitaliteit en de ontwikkeling van de organisatie! Mocht je ons nodig hebben en […]
Lees meer

Janneke over platformexpeditie

Ga je mee op expeditie …. Donderdagochtend 27 juni organiseren SmartR en Ziezodan een volgende platformexpeditie. Janneke Borgdorff is sinds april werkzaam voor SmartR als projectmanager van het platform voor reparatieverzoeken binnen de woningcorporaties en onderhoudspartijen. “Ik heb mij verwonderd over hoe het proces nu georganiseerd is en geloof in deze vernieuwende oplossing, waarin met […]
Lees meer

Klantdag van ITRIS

Natuurlijk waren wij erbij! Gisteren was een aantal collega’s van SmartR aanwezig bij de klantdag van ITRIS | ViewPoint voor woningcorporaties, NCCW en Qonsío. Tijdens deze dag werden zij meegenomen in de (nieuwe) plannen en konden zij ook weer bijpraten met ons netwerk. Het was een inspirerende dag vol waardevolle inzichten en connecties.  
Lees meer

Wat zeggen onze kernwaarden eigenlijk over ons?

Wat zeggen onze kernwaarden eigenlijk over ons? Tegenwoordig zijn kernwaarden binnen een organisatie niet meer weg te denken. Op bijna elke website vind je de waarden van een bedrijf. Als het goed is zeggen deze waarden iets over waarom en hoe een organisatie iets doet. Toch blijven kernwaarden maar woorden. Woorden zijn voor interpretatie vatbaar […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2024 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline