Woningcorporatie Rentree in Deventer onderging een complete transformatie. Structuur, cultuur, processen en systemen; alles werd met succes aangepakt. Zelfs de huisvesting is aangepast en faciliteert nu deze slimme organisatie nu optimaal. SmartR droeg een grote steen bij aan deze transformatie. Een vondst was de Woonmakelaar: één buitendienstfunctie met een brede verantwoordelijkheid.

Hoe:

De organisatie van de primaire processen was bij Rentree naar specialismen ingericht. Voor verhuurzaken, technische zaken, buurtzaken en sociale zaken waren afzonderlijke functionarissen en ook verschillende aanspreekpunten voor de huurders. SmartR keek hier met een procesmatige blik naar en inspireerde de organisatie met een nieuwe structuur.

De woonmakelaar is eerstelijns aanspreekpunt voor alle huurderszaken. Niet de inhoudelijke kennis is daarbij bepalend maar competenties om een willekeurige huurdersvraag af te handelen. De woonmakelaar heeft veel mandaat gekregen en kan met zijn professionele inschatting daadkrachtig handelen. Daarbij hoort ook een goede ondersteuning met passende digitale hulpmiddelen, een goed primair informatiesysteem en een resultaatgerichte samenwerking met onderhoudspartijen.

Resultaat:

Met een fors kleiner en slimmer werkapparaat, die zorgde voor een reductie van 40%, realiseerde Rentree niet alleen een forse besparing. Huurdersvragen worden nu veel effectiever en duidelijker afgehandeld. De huurderstevredenheid is dan ook hoog bij deze organisatie.

Bekijk onze laatste berichten

Wat een energie tijdens de jaarlijkse Summercourse

Sneak peak! Wat een energie. Wat een lol. Wat een saamhorigheid en wat werd er hard gewerkt tijdens onze jaarlijkse Summercourse… Waar we de ene dag werden ondergedompeld in de positieve effecten van kwalitatieve slaap, gezond eten en bewegen, leerden we de volgende dag presenteren als een pro en werden onze hersenen opgeschud door de […]
Lees meer

Hup Holland!

Hup Holland! ⚽️ Wij zijn weer terug van onze Summercourse en het EK is volop aan de gang! Namens alle Smarties wensen we “onze jongens” veel succes de komende duellen! En niet alleen wij dragen mooie oranje sjaaltjes, ons kantoor kleurt inmiddels ook oranje. Wij hebben er zin in!
Lees meer

Wij gaan op reis en nemen mee….

Wij gaan op reis en nemen mee…. 💼 Een koffer vol goede energie, zin, ambitie, lef en ga zo maar door! Want, de jaarlijkse Summercourse van SmartR is vandaag van start gegaan… De komende dagen staan in het teken van persoonlijke ontwikkeling, vitaliteit en de ontwikkeling van de organisatie! Mocht je ons nodig hebben en […]
Lees meer

Janneke over platformexpeditie

Ga je mee op expeditie …. Donderdagochtend 27 juni organiseren SmartR en Ziezodan een volgende platformexpeditie. Janneke Borgdorff is sinds april werkzaam voor SmartR als projectmanager van het platform voor reparatieverzoeken binnen de woningcorporaties en onderhoudspartijen. “Ik heb mij verwonderd over hoe het proces nu georganiseerd is en geloof in deze vernieuwende oplossing, waarin met […]
Lees meer

Klantdag van ITRIS

Natuurlijk waren wij erbij! Gisteren was een aantal collega’s van SmartR aanwezig bij de klantdag van ITRIS | ViewPoint voor woningcorporaties, NCCW en Qonsío. Tijdens deze dag werden zij meegenomen in de (nieuwe) plannen en konden zij ook weer bijpraten met ons netwerk. Het was een inspirerende dag vol waardevolle inzichten en connecties.  
Lees meer

Wat zeggen onze kernwaarden eigenlijk over ons?

Wat zeggen onze kernwaarden eigenlijk over ons? Tegenwoordig zijn kernwaarden binnen een organisatie niet meer weg te denken. Op bijna elke website vind je de waarden van een bedrijf. Als het goed is zeggen deze waarden iets over waarom en hoe een organisatie iets doet. Toch blijven kernwaarden maar woorden. Woorden zijn voor interpretatie vatbaar […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2024 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline