De eerste maanden van ….
Wij vroegen Erica Leferink om ons eens mee te nemen in haar eerste
maanden. Ze is al veel op pad om onze klanten te adviseren in een voor haar
totaal nieuwe sector.
“Gewoon doen. Punt.” Vertelt Erica. Zo hebben wij haar overigens ook leren kennen. Pragmatisch en niet bang om nieuwe dingen te leren. “Ik leer het snelst door gewoon te doen. Wees nieuwsgierig en volg online trainingen. Loop mee met collega’s, zowel voor de aanpak van diverse trajecten als voor het inhoudelijke reilen en zeilen bij woningcorporaties. De interesse en willen doen moet vooral uit jezelf komen. Ik nam hier dan ook echt de tijd voor.”
Ondanks deze nuchtere en aanpakkers mentaliteit, gooiden we Erica
natuurlijk niet gelijk voor de leeuwen. Als nieuwe collega moet jij je
natuurlijk eerst op jouw plek voelen. Een goede onboarding in
zowel het vak als in de organisatie is hierin essentieel.
“Tijdens een hartelijk ontvangst merkte ik volle aandacht voor mens en inhoud. Een zachte landing dus, wat ik als zeer positief ervaarde. De eerste weken volgden en stonden in het teken van mijn persoonlijke online leeromgeving. Ik liep mee met collega’s en kreeg genoeg tijd om mij te verdiepen in de branche. Geleidelijk ontstond een globaal beeld over de invulling van opdrachten en het type ervan.”
Allemaal positief, maar ook wij zijn op zoek naar verbetering, want ja ook hier lekt de kraan wel eens. “Een aandachtspunt is dat we als organisatie meer tijd en aandacht mogen geven aan vastlegging van standaarden”.
Zin om mee te werken aan het verbeteren van onze klanten én de kraan hier iets minder laten lekken, stuur ons vooral een berichtje.