Au! Ik weet nu zeker dat ik veel mensen op de tenen ga staan. Deze stellingname wordt mij misschien wel niet in dank afgenomen. Ik zie immers dagelijks betrokken corporatieprofessionals die met volle overgave zich bekommeren om de huurder. Ze zijn dichtbij, aanspreekbaar bij knelpunten, geven huurders inspraak en zijn we bereid tot extra aandacht voor degene die het nodig hebben. Allemaal waar! Hartstikke waar!! Maar we vergeten een bron….

Twee weken terug was ik op de Connect Meeting van bevriende relatie Hofmeier. Op deze kennismiddag voor corporaties sprak ook René Tulner van wijnvoordeel.nl. Bevlogen vertelde hij hoe zijn organisatie slim gebruik maakt van alle digitale registraties van (potentiële) klanten. Voor wijnvoordeel.nl is het van levensbelang te weten ‘wat de klant wil’. Ik ben me wat meer gaan verdiepen in de acties die zijn bedrijf hierop onderneemt. Een voorbeeld…

In de nabije toekomst krijgen de online klanten van deze wijnwebwinkel een gepersonaliseerde website voorgeschoteld. Van ‘all to one’ naar ‘one to one’! Alle clicks en views van de klant worden bijgehouden en omgezet in persoonlijke aanbevelingen. Samen met de websitehistorie en mogelijk andere beschikbare data (denk aan social media) ontstaat een volledig specifiek beeld van die éne klant en kan een op de klant toegesneden aanbod worden teruggegeven. Je gaat dan als klant naar de website en krijgt je persoonlijk site en aanbod!

Ik weet dat de corporatie geen commerciële instelling is en niet zwaar afhankelijk is van (nieuwe) klanten; we hebben immers wachtlijsten! Toch is het bestaansrecht van de corporatie wel gelegen in weten ‘wat de klant wil’. En zie ik juist daar een enorme incentive om deze technologische ontwikkeling te omarmen en toe te passen in de corporatiesector. Op basis van de digitale beschikbare informatie is het mogelijk om toe te werken naar een gepersonaliseerde website voor de huurder. Als we er dan ook nog in weten te slagen om het te combineren met andere beschikbare data (denk bijvoorbeeld aan burgerlijke stand, UWV of incassozaken) dan ontstaan er fantastische klantprofielen.

Vervolgens doen we ons voordeel middels goede (geautomatiseerde) analyse. Deze analyse kan bijvoorbeeld financiële problemen vroegtijdig signaleren, risico’s op sociale problematiek in kaart brengen of woonwensen concreet maken.

Toekomstmuziek? Ja! Haalbaar? Ja!!

In onze keuzes van vandaag moeten we stilstaan bij de corporatie van morgen. Het vraagt van de corporatie van nu een ‘opgeruimd’ en adequaat digitaal huis. Van de stakeholders idem dito en de bereidheid (en mogelijkheid) informatie te delen. Laten we er echt werk van maken en onze klanten leren kennen. Op naar woonvoordeel.nl ?

#kenjeklant

Bekijk onze laatste berichten

Sparren tijdens CorporatiePlein 2022

CorporatiePlein 2022
Met welke missie bezoek jij het CorporatiePlein? Rico, Tom, Joyce en Jurgen komen graag kennis met je maken om te sparren over thema’s als klantbeleving, SlimmR samenwerken in vastgoed, veranderopgaven en onbegonnen werk.   Maar ook voor de welbekende actie en hersenkrakers kun je bij ons terecht. Gooi deze editie letterlijk een balletje op en […]
Lees meer

Trots op UWOON corporatie!

Trots op UWOON woningcorporatie!  Samen met de buurtbeheerders en leefbaarheidsmedewerkers van Uwoon en Itris heeft onze collega Mieke Kroon een prachtig resultaat neergezet. Uwoon kan met trots zeggen dat: 🔵 Het leefbaarheidsproces staat als een huis! 🔵 Het proces is volledig gedigitaliseerd in het zaaksysteem.  🔵 Met de bijbehorende monitor heeft UWOON het gewenste inzicht en […]
Lees meer

MastR Class Platformicatie op 15 september 2022

Oprichter/partner van Marketingfacts en strategisch adviesbureau Upstream Marco Derksen neemt je tijdens de MastR Class ‘Platformicatie’ mee in de verandering naar de nieuwe netwerksamenleving binnen #woningcorporaties. De MastR Class vindt plaats in de kantine van De Gasfabriek, dé Business Innovation Campus in Deventer, met aansluitend een netwerkborrel. Zien we jou ook op 15 september? Kom inspiratie opdoen én geniet van […]
Lees meer

Digitale transformatie, van A naar anders

Denk jij al na over de digitale transformatie van de samenleving en zet je daar nu ook al stappen in? ‘Digitale transformatie gaat over het anders organiseren én in veel voorkomende gevallen over een ander businessmodel. Niet van A naar B maar van A naar Anders’. Marco Derksen neemt je in onze MastR Class mee in […]
Lees meer

Aftermovie MastR Class Klantbeleving!

Nagenieten van onze eerste MastR Class Klantbeleving! Ben jij er de volgende MastR Class ook bij? Dat kan! De volgende MastR Classes staan gepland op 15 september 2022 en 1 december 2022. In september staat het thema Platformicatie centraal en in december gaan we het thema samenwerken in vastgoed behandelen.   Geïnteresseerd? Aanmelden voor één […]
Lees meer

SummRcourse 2022

Wat een bijzondere editie! Ook dit jaar trokken wij ons als team weer 3 dagen terug om onszelf te verrijken met kennis en kunde. Zo hebben wij onszelf en elkaar gechallenged op het thema ‘lef’ en ‘vertrouwen’. Het was een fysieke, mentale, emotionele en spirituele beproeving. Fantastisch! Bijzondere verhalen, waardevolle inzichten en toepasbare handvatten, die […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2022 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline