Au! Ik weet nu zeker dat ik veel mensen op de tenen ga staan. Deze stellingname wordt mij misschien wel niet in dank afgenomen. Ik zie immers dagelijks betrokken corporatieprofessionals die met volle overgave zich bekommeren om de huurder. Ze zijn dichtbij, aanspreekbaar bij knelpunten, geven huurders inspraak en zijn we bereid tot extra aandacht voor degene die het nodig hebben. Allemaal waar! Hartstikke waar!! Maar we vergeten een bron….

Twee weken terug was ik op de Connect Meeting van bevriende relatie Hofmeier. Op deze kennismiddag voor corporaties sprak ook René Tulner van wijnvoordeel.nl. Bevlogen vertelde hij hoe zijn organisatie slim gebruik maakt van alle digitale registraties van (potentiële) klanten. Voor wijnvoordeel.nl is het van levensbelang te weten ‘wat de klant wil’. Ik ben me wat meer gaan verdiepen in de acties die zijn bedrijf hierop onderneemt. Een voorbeeld…

In de nabije toekomst krijgen de online klanten van deze wijnwebwinkel een gepersonaliseerde website voorgeschoteld. Van ‘all to one’ naar ‘one to one’! Alle clicks en views van de klant worden bijgehouden en omgezet in persoonlijke aanbevelingen. Samen met de websitehistorie en mogelijk andere beschikbare data (denk aan social media) ontstaat een volledig specifiek beeld van die éne klant en kan een op de klant toegesneden aanbod worden teruggegeven. Je gaat dan als klant naar de website en krijgt je persoonlijk site en aanbod!

Ik weet dat de corporatie geen commerciële instelling is en niet zwaar afhankelijk is van (nieuwe) klanten; we hebben immers wachtlijsten! Toch is het bestaansrecht van de corporatie wel gelegen in weten ‘wat de klant wil’. En zie ik juist daar een enorme incentive om deze technologische ontwikkeling te omarmen en toe te passen in de corporatiesector. Op basis van de digitale beschikbare informatie is het mogelijk om toe te werken naar een gepersonaliseerde website voor de huurder. Als we er dan ook nog in weten te slagen om het te combineren met andere beschikbare data (denk bijvoorbeeld aan burgerlijke stand, UWV of incassozaken) dan ontstaan er fantastische klantprofielen.

Vervolgens doen we ons voordeel middels goede (geautomatiseerde) analyse. Deze analyse kan bijvoorbeeld financiële problemen vroegtijdig signaleren, risico’s op sociale problematiek in kaart brengen of woonwensen concreet maken.

Toekomstmuziek? Ja! Haalbaar? Ja!!

In onze keuzes van vandaag moeten we stilstaan bij de corporatie van morgen. Het vraagt van de corporatie van nu een ‘opgeruimd’ en adequaat digitaal huis. Van de stakeholders idem dito en de bereidheid (en mogelijkheid) informatie te delen. Laten we er echt werk van maken en onze klanten leren kennen. Op naar woonvoordeel.nl ?

#kenjeklant

Bekijk onze laatste berichten

Erica en Janta, van harte welkom!

Het heeft even geduurd, maar ook de andere winnaar van de SmartR Kennisquiz op CorporatiePlein 2023 heeft de Smarties Automaat in ontvangst mogen nemen. De automaat staat er prachtig bij. ✨ Heel veel plezier en bedankt voor de fijne ontvangst Hofmeier!
Lees meer

Erica en Janta, van harte welkom!

Het is weer de eerste van de maand… Reden voor een feestje, want Erica Leferink en Janta Visser zijn vandaag bij ons begonnen! Zij zullen uiteraard nog voorgesteld worden, maar SmartR heet hen alvast van harte welkom en uiteraard veel succes in hun nieuwe functie 🤗
Lees meer

Bedrijfsprocessen efficiënter dan ooit

Bij SmartR implementeerden we onlangs AFAS Software, waardoor onze bedrijfsprocessen efficiënter dan ooit zijn! 🚀 Met uitgebreide CRM-dossiers verbeteren we klantrelaties en automatiseren we financiële processen voor meer strategische focus. Daarbij realiseren we een efficiënte HR- en salarisadministratie en behouden we volledige controle over projecten van voor- tot nacalculatie. Het standaardiseren en automatiseren van de bedrijfsprocessen […]
Lees meer

De eerste personeelsbijeenkomst van het jaar

De eerste personeelsbijeenkomst van het jaar! Kennisdelen en verbinden doen we niet alleen extern, maar ook intern. Maandelijks komt ons team samen om te delen wat ons bezighoudt en inspireren wij elkaar. Daarnaast is het ook een moment van elkaar weer zien, want de meeste collega’s werken op locaties.
Lees meer

Welkom Agnes!

Wegens aanhoudende groei verwelkomende SmartR onlangs een nieuw teamlid: meet Agnes 👋 Met haar bijna 25 (!) jaar aan ervaring in het corporatievak, maakt zij graag de digitaliseringsslag bij onze klanten. Ze neemt je hierover even kort mee. ⬇️ Op dit moment ontfermt Agnes zich als Functioneel Beheerder over het IT-landschap van Dudok Wonen en IJsseldal Wonen. Applicatiebeheer, […]
Lees meer

Onvergetelijk ski-uitje

Successen moet je vieren! 2023 was ons beste jaar ooit! We hebben nog nooit zoveel corporaties in één jaar mogen ondersteunen bij het verbeteren, vernieuwen en transformeren van (een deel) van de organisatie. Daar kwam nog eens bovenop dat uit het klanttevredenheidsonderzoek dit gemiddeld gewaardeerd werd met een 8,2 en een NPS score van +23. […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2024 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline