Au! Ik weet nu zeker dat ik veel mensen op de tenen ga staan. Deze stellingname wordt mij misschien wel niet in dank afgenomen. Ik zie immers dagelijks betrokken corporatieprofessionals die met volle overgave zich bekommeren om de huurder. Ze zijn dichtbij, aanspreekbaar bij knelpunten, geven huurders inspraak en zijn we bereid tot extra aandacht voor degene die het nodig hebben. Allemaal waar! Hartstikke waar!! Maar we vergeten een bron….

Twee weken terug was ik op de Connect Meeting van bevriende relatie Hofmeier. Op deze kennismiddag voor corporaties sprak ook René Tulner van wijnvoordeel.nl. Bevlogen vertelde hij hoe zijn organisatie slim gebruik maakt van alle digitale registraties van (potentiële) klanten. Voor wijnvoordeel.nl is het van levensbelang te weten ‘wat de klant wil’. Ik ben me wat meer gaan verdiepen in de acties die zijn bedrijf hierop onderneemt. Een voorbeeld…

In de nabije toekomst krijgen de online klanten van deze wijnwebwinkel een gepersonaliseerde website voorgeschoteld. Van ‘all to one’ naar ‘one to one’! Alle clicks en views van de klant worden bijgehouden en omgezet in persoonlijke aanbevelingen. Samen met de websitehistorie en mogelijk andere beschikbare data (denk aan social media) ontstaat een volledig specifiek beeld van die éne klant en kan een op de klant toegesneden aanbod worden teruggegeven. Je gaat dan als klant naar de website en krijgt je persoonlijk site en aanbod!

Ik weet dat de corporatie geen commerciële instelling is en niet zwaar afhankelijk is van (nieuwe) klanten; we hebben immers wachtlijsten! Toch is het bestaansrecht van de corporatie wel gelegen in weten ‘wat de klant wil’. En zie ik juist daar een enorme incentive om deze technologische ontwikkeling te omarmen en toe te passen in de corporatiesector. Op basis van de digitale beschikbare informatie is het mogelijk om toe te werken naar een gepersonaliseerde website voor de huurder. Als we er dan ook nog in weten te slagen om het te combineren met andere beschikbare data (denk bijvoorbeeld aan burgerlijke stand, UWV of incassozaken) dan ontstaan er fantastische klantprofielen.

Vervolgens doen we ons voordeel middels goede (geautomatiseerde) analyse. Deze analyse kan bijvoorbeeld financiële problemen vroegtijdig signaleren, risico’s op sociale problematiek in kaart brengen of woonwensen concreet maken.

Toekomstmuziek? Ja! Haalbaar? Ja!!

In onze keuzes van vandaag moeten we stilstaan bij de corporatie van morgen. Het vraagt van de corporatie van nu een ‘opgeruimd’ en adequaat digitaal huis. Van de stakeholders idem dito en de bereidheid (en mogelijkheid) informatie te delen. Laten we er echt werk van maken en onze klanten leren kennen. Op naar woonvoordeel.nl ?

#kenjeklant

Bekijk onze laatste berichten

Kennissessie 11 mei | Procesoptimalisatie next level!

“Met een efficiënt proces maak je het verschil niet meer” Rico Leemreijze geeft weer een kennissessie bij CorporatieGids LIVE! Dinsdag 11 mei kun je om 09.30u, 10.15u of 11.00u inschakelen. Aanmelden kan hier: https://www.corporatiegids.nl/nl/corporatiegids_live/aanmelden Procesoptimalisatie gaat inmiddels niet meer over efficiency. Procesoptimalisatie gaat meer en meer over klantbeleving. Huurders en medewerkers verwachten dat processen transactioneel zijn geoptimaliseerd. Dit […]
Lees meer

Een succesvolle CorporatieLive Kennisdag

Een heel succesvolle ochtend! Dat is onze conclusie na de eerste Kennissessie die Rico Leemreijze heeft mogen verzorgen tijdens de CorporatieLive Kennisdag van dinsdag 2 maart. Ruim 50 corporatiemedewerkers hebben onze inspiratiesessie “een reparatieverzoek a la Uber” bijgewoond. Veel positieve reacties ontvangen en diverse positief-kritische vragen mogen beantwoorden. Wij bedanken CorporatieGids Live voor de goede […]
Lees meer

Een reparatieverzoek doen á la Uber!?

Als je met Booking.com en Uber een hotelkamer of een taxirit kunt boeken, dan moet je toch een reparatieverzoek ook als zodanig kunnen indienen en afhandelen? Wat kunnen wij leren van deze disruptieve business modellen? SmartR heeft een inspirerende gedachte hierover. Een gedachte die inmiddels al heeft geleid tot een verkenning en mogelijke oplossing. Ik neem jullie mee in […]
Lees meer

Hart voor de klant en de business!

  Jurgen Reimert is recent toegevoegd aan het SmartR-team als manager Klant & Business! Naar eigen zeggen is hij “bedrijfseconoom van huis uit en gepokt en gemazeld in de dagelijkse business”. En dat kan je wel stellen, na ruim 20 jaar in functies op het vlak van sales, business development en commercieel management, zowel in […]
Lees meer

Mieke Kroon maakt overstap van SSH& naar SmartR

  Mieke Kroon versterkt sinds begin 2021 het SmartR team als business consultant! En daar zijn we maar wat blij mee. Want ze heeft als coördinator binnen SSH& al de nodige projecten op haar naam staan: van klant-volg-systeem tot mutatieproces, sommige begeleid door SmartR. Nu is ze klaar om haar kennis in te zetten voor […]
Lees meer

Locatie, locatie, locatie…

Locatie, locatie, locatie Dat is wat makelaars altijd roepen als het om het zoeken van een huis gaat. Een huis kan je verbouwen maar de locatie van je huis kan je niet wijzigen. Bij SmartR ICT Beheer draait het om Service, Service, Service Service op afstand Service op onze supportdesk Service op locatie Vandaag de […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2021 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline