Deze week reed ik achter een vrachtwagen met liefst 7 verschillende snelheidsstickers. Ik ben eens even gaan zoeken wat hier nu de bedoeling van is….

In diverse landen zijn deze stickers verplicht (forse boetes!) om de achteropkomende de automobilist (mij dus) te waarschuwen voor de vrachtwagen geldende maximum snelheid. Afhankelijk van wegtype, het voertuig, het land en het gewicht van de lading zijn er verschillende geldende maximale snelheden. Aan mij is het dus uit te maken hoe snel de vrachtwagen voor mij mag rijden????????

Ik verbaas me regelmatig dat wij dit soort zaken in stand houden. Het gaat elk doel voorbij inmiddels. Het voldoen aan de regelgeving wordt een doel op zich, terwijl het middel totaal niet meer bijdraagt aan het doel.

Een medewerker in de zorg die door haar leidinggevende wordt aangespoord vooral uren te boeken, zicht te verantwoorden etcetera, omdat anders de gemeente geen subsidie verstrekt. Ik kan mij niet voorstellen dat dit de bedoeling van de gemeente is geweest. De medewerker is drukker met verantwoorden, uren schrijven en afstemming met de leidinggevende of het allemaal goed gaat… in plaats van de echte bedoeling, het leveren van zorg.

Ik heb er een persoonlijke missie van gemaakt. Terug naar de bedoeling! Geen overbodige dingen, maar doen waar je toegevoegde waarde en kracht ligt. Terug naar de bedoeling! Het wordt er zoveel leuker van…

#terugnaardebedoeling

Bekijk onze laatste berichten

Kennissessie 11 mei | Procesoptimalisatie next level!

“Met een efficiënt proces maak je het verschil niet meer” Rico Leemreijze geeft weer een kennissessie bij CorporatieGids LIVE! Dinsdag 11 mei kun je om 09.30u, 10.15u of 11.00u inschakelen. Aanmelden kan hier: https://www.corporatiegids.nl/nl/corporatiegids_live/aanmelden Procesoptimalisatie gaat inmiddels niet meer over efficiency. Procesoptimalisatie gaat meer en meer over klantbeleving. Huurders en medewerkers verwachten dat processen transactioneel zijn geoptimaliseerd. Dit […]
Lees meer

Een succesvolle CorporatieLive Kennisdag

Een heel succesvolle ochtend! Dat is onze conclusie na de eerste Kennissessie die Rico Leemreijze heeft mogen verzorgen tijdens de CorporatieLive Kennisdag van dinsdag 2 maart. Ruim 50 corporatiemedewerkers hebben onze inspiratiesessie “een reparatieverzoek a la Uber” bijgewoond. Veel positieve reacties ontvangen en diverse positief-kritische vragen mogen beantwoorden. Wij bedanken CorporatieGids Live voor de goede […]
Lees meer

Een reparatieverzoek doen á la Uber!?

Als je met Booking.com en Uber een hotelkamer of een taxirit kunt boeken, dan moet je toch een reparatieverzoek ook als zodanig kunnen indienen en afhandelen? Wat kunnen wij leren van deze disruptieve business modellen? SmartR heeft een inspirerende gedachte hierover. Een gedachte die inmiddels al heeft geleid tot een verkenning en mogelijke oplossing. Ik neem jullie mee in […]
Lees meer

Hart voor de klant en de business!

  Jurgen Reimert is recent toegevoegd aan het SmartR-team als manager Klant & Business! Naar eigen zeggen is hij “bedrijfseconoom van huis uit en gepokt en gemazeld in de dagelijkse business”. En dat kan je wel stellen, na ruim 20 jaar in functies op het vlak van sales, business development en commercieel management, zowel in […]
Lees meer

Mieke Kroon maakt overstap van SSH& naar SmartR

  Mieke Kroon versterkt sinds begin 2021 het SmartR team als business consultant! En daar zijn we maar wat blij mee. Want ze heeft als coördinator binnen SSH& al de nodige projecten op haar naam staan: van klant-volg-systeem tot mutatieproces, sommige begeleid door SmartR. Nu is ze klaar om haar kennis in te zetten voor […]
Lees meer

Locatie, locatie, locatie…

Locatie, locatie, locatie Dat is wat makelaars altijd roepen als het om het zoeken van een huis gaat. Een huis kan je verbouwen maar de locatie van je huis kan je niet wijzigen. Bij SmartR ICT Beheer draait het om Service, Service, Service Service op afstand Service op onze supportdesk Service op locatie Vandaag de […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2021 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline