Na implementatie van het huurdersportaal, het KSC, een nieuwe website met daaraan gekoppelde kennisbank startte Beter Wonen samen met SmartR  de ontwikkeling van zaken. Dit totale project had als doel onze huurder 24/7 dienstverlening te kunnen bieden door middel van digitale klantprocessen.

Beter Wonen koos voor SmartR vanwege hun ervaring en expertise met het ontwikkelen en bouwen van zaken. Door positieve recensies van collega corporaties en van de leverancier van het zaaksysteem Itris waren wij overtuigd van een juiste keuze bij het inschakelen van SmartR.

In een periode van vier maanden ontwikkelde SmartR in samenwerking met de applicatiebeheerders van Beter Wonen een zestal zaken. De aanpak van SmartR hebben wij ervaren als goed doordacht. Door te starten met een intake waarbij medewerkers die een uitvoeringsrol hebben in het proces en direct betrokken zijn (en verantwoordelijk zijn) kon het proces nauwkeuring worden doorgesproken. Dezelfde groep beoordeelde en verbeterde de eerste versie van de zaak, gebouwd door SmartR. Na testwerk en training kon de zaak intern live. Tijdens de periode van de interne livegang zijn de zaken verder aangescherpt en passend gemaakt voor de praktijk. Hierdoor ontstond meer vertrouwen in de zaak en raakten medewerkers al gewend aan het principe van zaakgericht werken. Na de laatste verbeteringen zijn de zaken beschikbaar gesteld in het portaal, waarmee de huurders zelf hun zaken kunnen regelen bij Beter Wonen.

Als projectleider heb ik de samenwerking met Rianne Nijhuis en Nele Baert als erg prettig ervaren. Beide dames zijn zeer kundig en inhoudelijk ervaren in procesoptimalisatie en zaakgericht werken. De meerwaarde van deze kennis zien wij zeker terug in de gebouwde zaken. Daarnaast is er ook periodiek contact geweest met Remon Lieverdink, waarmee ik de voortgang van het project kon bespreken.

In de afgelopen projectperiode merkte ik dat SmartR een uitstekende bijdrage leverde aan de technische ontwikkeling van zaken en daarnaast de processen op een slimme manier heeft gebouwd als een zaak. Mijn beeld is dat beide partijen, zowel SmartR als Beter Wonen, van elkaar geleerd hebben de afgelopen periode en door een constructieve samenwerking elkaar op een positieve wijze versterkt hebben.

Bekijk onze laatste berichten

Kennissessie 11 mei | Procesoptimalisatie next level!

“Met een efficiënt proces maak je het verschil niet meer” Rico Leemreijze geeft weer een kennissessie bij CorporatieGids LIVE! Dinsdag 11 mei kun je om 09.30u, 10.15u of 11.00u inschakelen. Aanmelden kan hier: https://www.corporatiegids.nl/nl/corporatiegids_live/aanmelden Procesoptimalisatie gaat inmiddels niet meer over efficiency. Procesoptimalisatie gaat meer en meer over klantbeleving. Huurders en medewerkers verwachten dat processen transactioneel zijn geoptimaliseerd. Dit […]
Lees meer

Een succesvolle CorporatieLive Kennisdag

Een heel succesvolle ochtend! Dat is onze conclusie na de eerste Kennissessie die Rico Leemreijze heeft mogen verzorgen tijdens de CorporatieLive Kennisdag van dinsdag 2 maart. Ruim 50 corporatiemedewerkers hebben onze inspiratiesessie “een reparatieverzoek a la Uber” bijgewoond. Veel positieve reacties ontvangen en diverse positief-kritische vragen mogen beantwoorden. Wij bedanken CorporatieGids Live voor de goede […]
Lees meer

Een reparatieverzoek doen á la Uber!?

Als je met Booking.com en Uber een hotelkamer of een taxirit kunt boeken, dan moet je toch een reparatieverzoek ook als zodanig kunnen indienen en afhandelen? Wat kunnen wij leren van deze disruptieve business modellen? SmartR heeft een inspirerende gedachte hierover. Een gedachte die inmiddels al heeft geleid tot een verkenning en mogelijke oplossing. Ik neem jullie mee in […]
Lees meer

Hart voor de klant en de business!

  Jurgen Reimert is recent toegevoegd aan het SmartR-team als manager Klant & Business! Naar eigen zeggen is hij “bedrijfseconoom van huis uit en gepokt en gemazeld in de dagelijkse business”. En dat kan je wel stellen, na ruim 20 jaar in functies op het vlak van sales, business development en commercieel management, zowel in […]
Lees meer

Mieke Kroon maakt overstap van SSH& naar SmartR

  Mieke Kroon versterkt sinds begin 2021 het SmartR team als business consultant! En daar zijn we maar wat blij mee. Want ze heeft als coördinator binnen SSH& al de nodige projecten op haar naam staan: van klant-volg-systeem tot mutatieproces, sommige begeleid door SmartR. Nu is ze klaar om haar kennis in te zetten voor […]
Lees meer

Locatie, locatie, locatie…

Locatie, locatie, locatie Dat is wat makelaars altijd roepen als het om het zoeken van een huis gaat. Een huis kan je verbouwen maar de locatie van je huis kan je niet wijzigen. Bij SmartR ICT Beheer draait het om Service, Service, Service Service op afstand Service op onze supportdesk Service op locatie Vandaag de […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2021 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline